Performancing Metrics

مسابقه‌ای برای معرفی نخبگان علمی/ شکلی متفاوت از «مردان آهنین» در «هوش برتر» | اتاق خبر
کد خبر: 376780
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 02:00
برنامه تلویزیونی «هوش برتر» با اقتباس از مسابقه «مردان آهنین»، نخبگان علمی کشور را معرفی می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، پیمان پورمقیمی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «هوش برتر» از طراحی ایده تا شکل گیری این مسابقه گفت: من در کارهای قبلی خودم دو مسابقه «نشان برتر» و «این خانواده» را با دو مضمون قدرت بدنی و طنز کار کردم و برای طراحی مسابقه «هوش برتر» با تحقیقاتی که انجام دادم برای اجرای سومین مسابقه به سراغ اطلاعات عمومی رفتم.  

 


وی در ادامه پیرامون ایده و شکل گیری این مسابقه بیان کرد: همه مسابقه‌های اطلاعات عمومی در دنیا با ساختاری پرسش و پاسخ پیش می‌رود، ایده و طرح این برنامه برگرفته از مسابقات خارجی است که با طراحی و المان‌ها ایرانی بومی سازی شده است.  
 
پورمقیمی در خصوص روند و اجرای بخش‌های مختلف مسابقه «هوش برتر» عنوان کرد: این برنامه در چند بخش متنوع شنیداری، دیداری، پرسش و پاسخ تخصصی، مراحل عملی و سرعت عمل به اجرا درمیاید.   

 


تهیه کنندهٔ مسابقه تلویزیونی «نشان برتر» با اشاره به معیار انتخاب شرکت کننده‌های این مسابقه اظهار داشت: بیشتر شرکت کنندگان ما، از دانشجویان برتر دانشگاه‌های علمی کشور هستند. در وهله اول در بین 4 هزار و 700 نفر شرکت کننده با برگزاري دو آزمون هوش،  128 نفر انتخاب می‌شوند و در 4 گروه 32 نفره برای اجرای مسابقه ساماندهی شدند.  
 
پورمقیمی با بیان اینکه ایده اصلی ساختار «هوش برتر» را از مسابقه «مردان آهنین» گرفته ام، توضیح داد: همانطور که ما در برنامه «مردان آهنین» قوی‌ترین مردان خود را معرفی کردیم، حالا با ایده و مسابقه «هوش برتر»، جوانهای خود را که از هوش بالایی برخوردار هستند به مردم و کارخانه‌ها معرفی می کنیم.  

 
وی در خصوص زمان تولید و بازخورد مسابقه «هوش برتر» بیان کرد: این برنامه دوره اول کار خود را در نوروز 95 شروع کرد و براساس رضایتمندی 84 درصدی مخاطبان جزو پنج برنامه برتر سیما انتخاب شد و حالا با 63 قسمت در ایام محرم و صفر از شبكه نسيم به پخش رسيد. 
 
پورمقیمی در پایان با بیان اینکه طراحی مسابقه کاری بسیار سخت و زمان بر است، درباره ساخت سری سوم «هوش برتر» گفت: خوشبختانه سوژه اطلاعات عمومی هم جزو رسالت‌های صدا و سیما است و هم مردم اقبال خوبی نشان داده‌اند. اما برای ساخت سری جدید به زمان بیشتری نیاز دارم تا بخش‌های جدید و تغییرات را اضافه کنم.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید