Performancing Metrics

واکنش تعاونی‌ها به اصلاحیه قانون تعاون | اتاق خبر
کد خبر: 376794
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 03:26
واکنش جامعه تعاون کشور به اصلاحیه قانون تعاون در مجلس، سفر وزیر کار به مکزیک و امضای سند همکاری مشترک اشتغال، برگزاری هفدهمین مسابقات ملی مهارت و افزایش شرکتهای تعاونی دانش بنیان در دولت یازدهم از مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

اتاق خبر: در هفته‌ای که گذشت علی ربیعی در راس هیاتی عازم مکزیک شد تا با وزیران اقتصاد، انرژی و کار و رفاه اجتماعی مکزیک  دیدار کند.

وزارت کار ایران و مکزیک یک پروژه همکاری مشترک را در حوزه روابط کار و حمایت‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و در این سفر سند برنامه جامع همکاری مشترک میان دو طرف در حوزه آموزشهای فنی و حرفه‌ای، کار و اشتغال و آسیب شناسی اجتماعی به امضا رسید.

ربیعی با اشاره به نتایج مثبت فضای برجام در حوزه سیاست و تجارت خارجی علاقه‌مندی ایران برای توسعه مناسبات با مکزیک در تمام ابعاد به ویژه در بخش اقتصاد و تجارت را اعلام کرد.

اعتراض مسئولان غیر دولتی تعاون به ارسال اصلاحیه قانون تعاون خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

دبیرکل اتاق تعاون ایران از عدم دعوت مسئولان و متولیان بخش تعاون کشور برای تهیه و تدوین اصلاحیه قانون تعاون خبر داد و گفت: در جریان تدوین و ارسال اصلاحیه به مجلس نظرات و پیشنهادات مسئولان بخش تعاون و اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاونی را نگرفته‌اند و بدون اطلاع از محتوای اصلاحیه آن را به مجلس ارسال کرده‌اند.

به اعتقاد عظیمی، این لایحه حدود اختیارات بخش تعاون را محدود می‌کند و استقبال از شرکتهای تعاونی را کاهش می دهد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران همچنین با اشاره به سهم ۶ درصدی بخش تعاون در اقتصاد گفت: اصلاحیه‌ای که به مجلس ارسال شده همین سهم اندک را هم از بین می برد و به نظر می‌رسد برخی در تلاشند تا این سهم ناچیز را به سهم ۸۰ درصدی دولت ضمیمه کنند.

برگزاری هفدهمین مسابقات ملی مهارت با رقابت ۴۹۲ نفر از مهارت آموزان خبر دیگری بود که از سوی معاون وزیر کار اعلام شد.

آنطور که محمد امین سازگارنژاد گفته در این دوره از مسابقات ۲۶ هزار و ۴۷۰ نفر به مرحله‌ شهرستانی، ۵۰۰۰ نفر به مرحله‌ استانی و ۴۹۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که از مجموع ۴۹۲ برگزیده کشوری، ۶۱ نفر زن و ۴۳۱ نفر مرد هستند.

وی برگزاری مسابقات ملی مهارت را موجب ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت و ایجاد بستر مناسب برای افزایش مهارت‌های حرفه‌ای تا سطح جهانی دانست.

به گفته سازگارنژاد این دوره از مسابقات، دوم لغایت پنجم آبان‌ ماه در ۳۲ رشته مهارتی و در چهار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

این هفته قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل با سفیر استرالیا در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

محمد تقی حسینی شرایط بوجود آمده در عرصه بین المللی را فرصتی مغتنم در گسترش روابط دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: روابط با جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مورد علاقه طرفین به ویژه آموزشهای مهارتی و تبادل اطلاعات در مورد نیروی کار توسعه یابد.

وی با اشاره به همکاری‌های قبلی بین دو کشور در خصوص تبادل نیروی کار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا موافقت نامه قبلی را در این زمینه  احیا کند.

 گسترش تعاونی‌های دانش بنیان در دولت یازدهم از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با اشاره به فعالیت ۱۵۵ شرکت تعاونی دانش بنیان در سطح کشور اظهار کرد: تعاونی‌های دانش بنیان در دولت تدبیرو امید به صورت منسجم تر و تخصصی تر فعالیت خود را ادامه دادند که این روند رو به رشد است.

وی حمایت از تعاونی های دانشگاهی و دانشجویی را از دیگر برنامه‌های مورد توجه وزارت تعاون برشمرد و گفت: شرکتهای که در جوار دانشگاه ها به صورت تعاونی دانشجویی شکل می‌گیرند از حمایت وزارت تعاون برخوردار می‌شوند.

محمدی بر لزوم همکاری شرکتهای دانش بنیان با یکدیگر تاکید کرد و گفت: وزارت تعاون در برنامه‌های خود از تعاونی‌های تامین نیاز واحدهای دانش بنیان نیز حمایت می کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید