Performancing Metrics

پاسخ روحانی به منتقدان خرید هواپیما | اتاق خبر
کد خبر: 376820
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 06:16
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه بیش از هشت و نه ماه از اجرای برجام نگذشته است، گفت: اگرچه انتظار ما در 6 ماه اول برجام رشد بیش از 10 درصدی در صادرات بوده و امروز به رقم بالغ بر 6 درصد در این زمینه دست یافته ایم، امیدواریم در 6 ماهه دوم بتوانیم جبران کنیم

اتاق خبر: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی به بیان سیاست های دولت در این زمینه پرداخت و ابراز کرد: در طول سه سال گذشته از عمر دولت در تمامی امور از جمله در مساله برجام تمام تلاش دولت بر این بوده که موانع را از سر راه تجار و صادرکنندگان بردارد.

وی با بیان اینکه با وجود فضای ایران هراسی نمی توان کار اقصادی و تجاری انجام داد، خاطرنشان کرد: در طول دولت یازدهم در این راستا تلاش کرده ایم که فضای ایران هراسی را برداریم. دولت در این زمینه کار بزرگی انجام داده و هنوز نیز باید این کار را ادامه دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در این زمینه انسجام درونی ما بیشتر شود و از سایر دوستان خود نیز در این زمینه دعوت کنیم تا به یاری ملت ایرانی بشتابند.

روحانی تاکید کرد: ایران با صدایی بلند فریاد می زند که قامت من بلندتر از آن است که امروز در دنیا منعکس شده؛ استعداد من و ظرفیت من بیشتر از آن است که در اذهان مردم دنیا جا افتاده و مردم ایران مهربان تر از آنی هستند که در دنیا مطرح شده اند؛ مردم ایران با صدای بلند می‌گوییم که من هم زیستی مسالمت آمیز با مردم دنیا را می خواهم.

وی تصریح کرد: باید همگان در داخل کشور صدای مردم ایران را بشنویم و به فریادهای آنان جواب مثبت بدهیم.

روحانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور اظهار کرد: با توجه به سابقه دیرینه و فرهنگ ملت بزرگ ایران و همچنین استعدادهای موجود در کشور و همچنین تعداد زیاد نخبگان، دانشجویان و افراد باسابقه در امر تجارت و صنعت و تولید می‌توانیم مسیر بازتری را پیش‌روی همه کارآفرینان و صنعت گران فراهم کنیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه صحبت های خود با اشاره به سفرهای خارجی هیات های دولتی در دولت یازدهم اظهار کرد: بزرگترین هدف سفرهای خارجی در دولت یازدهم تسهیل در مسیر تجارت و توسعه اقتصادی و همچنین صادرات کالاهای ایرانی و جذب سرمایه و فناوری در کشور است. ما در همه این سفرها تلاش کرده ایم که از حضور کارآفرینان استفاده کنیم.

روحانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به توافق هسته ای ایران و دنیا و برجام با بیان اینکه از اجرای برجام هشت نه ماه بیشتر نگذشته است، اظهار کرد: با وجود اینکه ماه های زیادی از برجام نگذشته است اما حرکت خوبی به نسبت انجام گرفته است، اگرچه انتظار ما در 6 ماهه نخست رشد بیشتر از 10 درصدی صادرات بوده اما امیدواریم که در 6 ماهه دوم بتوانیم این رشد را جبران کنیم.

رئیس جمهور کشورمان در بخشی از صحبت های خود با بیان اینکه باید در کنار صادرات حمل و نقل صحیح نیز وجود داشته باشد، به انتقادات برخی درباره اقدام دولت برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی کشور اشاره و اظهار کرد: دولت تا می خواهد هواپیمایی بخرد عده‌ای می‌گویند هواپیما نخرید بلکه اتوبوس بخرید. این در حالی است که ما برای صنعت تولید کشور و عظمت مردم ایران و تلف نشدن وقت آن ها و همچنین صادرات محصولات ایرانی به کشورهای دیگر می گوییم که هواپیما بخریم.

روحانی ادامه داد: چنانچه دولت هواپیمایی نخرد آن عده می گویند پس برجام چه شد و چنانچه هواپیمایی بخریم می گویند که این هواپیماها لوکس و ساخت جدید است.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل داخلی کشور باید مجهز شود و همه وزارتخانه ها و از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد دارایی و جهادکشاورزی و سایر نهادها و وزارتخانه ها باید به کمک صادر کنندگان بیایند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات صادر کنندگان از سوی دولت خاطرنشان کرد: دولت و صادر کنندگان باید باهم تعاملی سازنده داشته باشند و حرف یکدیگر را بشنوند و با همفکری و برنامه ریزی مشترک مشکلات را از سر راه بردارند.

روحانی همچنین با بیان اینکه دولت در همه بخش های مورد نیاز به صادرات کمک خواهد کرد به نقش وزارت امور خارجه در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد: باید یکی از مسولیت های اصلی وزرات خارجه، سفارتخانه ها و کنسول گری های ایران حمایت از تجارت بین المللی  و صادرات کالاهای ایرانی در خارج از کشور باشد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید