Performancing Metrics

قدرت نظامی، زیرساخت توسعه دریایی کشور است‌ | اتاق خبر
کد خبر: 376825
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 06:59
جانشین وزیر دفاع:
‌جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در دریاها، این عرصه را زیرساخت مهمی برای توسعه صنعت دریایی کشور دانست و گفت: اگر قدرت دریایی و نظامی وجود نداشته باشد، قطعاً نمی‌توان از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی دریا بهره‌برداری ک

اتاق خبر: امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم اختتامیه هجدهمین همایش صنایع دریایی کشور، گفت: خدا را به خاطر نعمت دریا شاکریم و البته این شکرانه باید به‌وسیله بهره‌برداری درست از دریا حاصل شود.

وی برگزاری هجدهمین همایش صنایع دریایی را مایه خرسندی دانست و اظهار کرد: ما دارای مرزهای آبی قابل‌توجهی در کشور هستیم؛ لذا باید با توجه به موقعیت خاص کشور ما در منطقه نسبت به قدرت در عرصه نظامی و غیرنظامی دریایی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز می‌بینیم این است که قدرت بسیاری از کشورها دریا محور است کما اینکه دشمنان ما از این قدرت در مقابل عراق و افغانستان و ... بهره بردند لذا مزیت ایران در عرصه دریایی ایجاب می‌کند که قدرت دریایی باشیم. اگر قدرت دریایی و نظامی وجود نداشته باشد، قطعاً نمی‌وان از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی دریا بهره‌برداری کرد؛ لذا قطعاً این بستر در کشور وجود دارد و نیروهای مسلح توانسته‌اند این بخش را مقتدرانه ایجاد کنند تا کسانی که تلاش در دست‌اندازی دارند نتوانند از این بخش بهره‌برداری کنند و برای ما و کشورمان محدودیت ایجاد کنند.

‌جانشین وزیر دفاع امنیت ایران را مثال‌زدنی توصیف کرد و گفت: دشمنانی که سعی دارند ایران‌هراسی ایجاد کنند، موفق نخواهند بود؛ زیرا هر سرمایه‌گذاری که وارد ایران شود این ایمنی را احساس می‌کند؛ لذا این ظرفیت در بخش دریایی وجود دارد و بخش نظامی دریایی باقدرت توانسته که امنیت را حاکم کند اما قطعاً برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید فراتر از قدرت نظامی در دریاها حرکت کنیم.

وی بخش دریایی را در ارتباط مستقیم با رشد اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: نزدیک به 20 رشته و کسب‌وکار مرتبط با عرصه دریا وجود دارد لذا دریا ارتباط مستقیم و مهمی با عرصه اقتصاد دارد که باید آن را جدی گرفت.

وی با اشاره به تأثیر مثبت گسترده شدن فعالیت‌های صنایع دفاعی در راستای رسیدن به اهداف این بخش، اظهار کرد: ما برای رسیدن به قدرت در بخش صنایع دفاعی تعاریف را تغییر دادیم و این بخش را گسترده کردیم. به این معنی که دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروهای مسلح و بسیاری از بخش‌های دیگر جزء صنایع دفاع شدند تا در راه یک هدف مشترک گام بردارند لذا این اتفاق بزرگ در دوران تحریم روی دارد. امروز ما می‌توانیم همه نیازهای این حوزه را اعم از ساخت کشتی، زیردریایی و حتی قطعات را به‌صورت بومی تولید کنیم؛ لذا اگر این روند باقدرت ادامه پیدا کند بسیار خوب است البته ماکسانی را که در دوران تحریم به ما کمک کردند فراموش نمی‌کنیم و همچنان دست آنان را می‌فشاریم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید