Performancing Metrics

صادرات 398 هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور | اتاق خبر
کد خبر: 376837
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 08:27
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: 398 هزار و 359 تن انواع کالا در نیمه نخست امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

اتاق خبر:سید مهدی میراشرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات این کالا ها به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن حدود 35 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این کالاها به ارزش 302 میلیون و 405 هزار و 64 دلار به 49 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، تونس، اسپانیا، قزاقستان، فرانسه، گرجستان، بلژیک، سومالی، سودا و فرانسه ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: ارزش صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 34 درصد افزایش یافته است.
میراشرفی افزود: هیدروکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، مرغ منجمد، انواع بلور، شیشه و آیینه، آبمیوه و رانی، کاشی و سرامیک، قطعات ریخته گری از چدن، چیپس، انواع رنگ و گاز مایع را از جمله کالاهای صادراتی از این استان به خارج از کشور بوده است.
وی یادآور شد: 63 هزار و 319 تن انواع کالا به ارزش 136 میلیون و 833 هزار و 93 دلار از سایر کشور ها به استان مرکزی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 18 و 9 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: فویل آلومینیوم، مشعل و متعلقات، کنسانتره، مغز بادام زمینی، پاکت بسته بندی، خط تولید آمپول، ژلاتین خوراکی، اجزاء و قطعات کولتیواتور، اجزاء و قطعات ماشین لباسشویی، پنبه، چوب خام، میلگرد فولادی، پنجره واگن قطار، ماشین آلات سنگ زنی، انواع اسانس، اجزاء و قطعات کمک فنر از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی است.
میراشرفی گفت: این کالاها از 30 کشور جهان از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، چین، ازبکستان، امارات متحده عربی، بلژیک، یونان، سوئیس، دانمارک، اسپانیا، فرانسه،کره جنوبی، روسیه، برزیل، جمهوری چک، کنیا و سنگاپور به این استان وارد شده است.
وی خاطر نشان کرد: 344 پرونده کالای قاچاق به ارزش 78 میلیارد و 485 میلیون و 470 هزار ریال از ابتدای سال جاری تاکنون در گمرک استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 44 و 50 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرکات این استان از ابتدای سال جاری تا کنون 245 میلیارد و 494 میلیون و 367 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در این مدت 441 میلیارد و 602 میلیون و 217 هزار ریال در آمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید