Performancing Metrics

روحانی: ایران با صدای بلند می گوید همزیستی مسالمت آمیز در جهان و منطقه را می خواهم | اتاق خبر
کد خبر: 376846
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 09:31
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بهترین صادرات در سایه رقابت موفق شکل می گیرد، گفت: در صحنه بازارهای هدف باید بتوانیم از لحاظ کیفیت، قیمت و بسته بندی کالا به نقطه ای برسیم که بتوانیم در آن میدان بر رقبای خارجی پیروز شویم.

اتاق خبر:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی صبح امروز -پنج شنبه- در مراسم روز ملی صادرات در جمع صادر کنندگان افزود: صنایع و خدمات در دنیای امروز رو به تحول است و امکان پذیر نیست که یک کالای ساخته شده با شکل قبلی بتواند به مسیر صادرات خود در بازار دنیا ادامه دهد.
وی با بیان این که «تجلیل ها همواره در صحنه رقابت اتفاق می افتد»، گفت: همان طور که در ورزش هم تجلیل بزرگ از رقابت های داخلی اتفاق نمی افتد، بلکه در مسابقات بین المللی است که ورزشکاران در برابر رقبا پیروز می شوند، بنابراین صادرکنندگانی که در صحنه منطقه و بین المللی توان آن را دارند و در عمل به پیروزی می رسند و بازار را تصاحب می کنند، می توانند «برند» خود را به عنوان «برند معتبر» در افکار عمومی جا بیاندازند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: اگر چنین شد و توانستیم در بازار صادرات را تداوم ببخشیم، بازار کالا و خدمات را به دست آورده ایم و این مسیری است که برای صادارت برنامه ریزی کرده ایم.
رئیس جمهوری گفت: صادرات کالا و خدمات یک زنجیره است و همه زنجیره ها باید در کنار هم قرار گیرند تا صادرات کالا و خدمات موفق محصول آن باشد.
روحانی با بیان اینکه «آغاز صادرات از تولید است»، تاکید کرد: اساس اقتصاد مقاومتی هم این است که تولید با استاندارد های جهانی منطبق باشد و اگر کیفیت لازم را نداشته باشد و شرایط باعث شود محصول گران تر از محصول رقیب به دست ما برسد، قطعا در بازار صادرات اگر هم موفق باشد برای میان مدت است.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم صادرات را ادامه دهیم کنترل تولید در داخل و استاندارد بودن تولید به عنوان اولین زنجیره مهم است.
روحانی تصریح کرد: اگر خدمات و کالا استاندارد نباشد، نه تنها بازار خارجی حتی بازار داخلی را هم از دست خواهید داد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت توان خود را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذاشته و توانسته است آن را از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار برساند، گفت: یکی از راه های موفق در تولید، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز است، ولی مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید با کیفیت و قیمت مناسب در بازار است.
وی افزود: راه مبارزه با قاچاق کالا این است که جنس داخلی باکیفیت و استاندارد لازم تولید کنیم .
روحانی اضافه کرد: یکی از فضاهای خوبی که پسابرجام برای تولید و صادرکنندگان به وجود آورده، امکان مشارکت با شرکت های خارجی و برندهای معتبر بین المللی است.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در سفر اخیر آسیایی به کشورهای ویتنام، مالزی و تایلند در فرصت های غیر مذاکرات رسمی در خصوص پیشرفت های این کشورها صحبت کردیم.
روحانی گفت: در سال 1980 میلادی صادرات ویتنام 300 میلیون دلار بود که در سال 2016 به 170 میلیارد دلار رسیده است و صادرات کشور مالزی در سال 1980 صادارات 12 میلیارد دلار بود که امروز به 234 میلیارد دلار رسیده است؛ و کشور تایلند در همان سال صادراتش 6 میلیارد دلار بود که امروز به 227 میلیارد دلار رسیده است.
وی ادامه داد: دلیل این که این کشورها توانسته اند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند، اولا روابطشان را با دنیا بر مبنای تعامل سازنده قرار داده اند؛ با دعوا با دنیا صادرات به وجود نمی آید.
رئیس دولت یازدهم افزود: برخی فکر می کنند وقتی گفته می شود تعامل سازنده یعنی به اروپایی ها و غربی ها لبخند بزنیم، حرف بزنیم و ناهار بخوریم، این طور نیست؛ تعامل سازنده یعنی مناسب کردن محیط روابط بین الملل برای صادرات کالا، اشتغال جوانان و واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید