Performancing Metrics

بزرگترین کریدور انتقال برق ایران افتتاح می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 376865
تاریخ انتشار: 29 مهر 1395 - 11:39
بزرگترین کریدور ۴۰۰ کیلوولتی انتقال برق از جنوب به شمال و مرکز ایران به طول ۳۲۳ کیلومتر با حضور رئیس جمهوری هفته آینده به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

اتاق خبر: با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و در حاشیه سفر استانی هیات دولت به استان مرکزی یکشنبه هفته آینده دوم آبان ۹۵ بزرگترین کریدور ۴۰۰ کیلوولتی انتقال برق از جنوب به شمال و مرکز ایران به طول ۳۲۳ کیلومتر هفته آینده به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

هدف از طراحی و ساخت خط ۴۰۰ کیلوولت مهرــ گتوند به طول ۳۲۳ کیلومتر، انتقال انرژی الکتریکی تولید شده از نیروگاه برق آبی سد گتوند در استان خوزستان پس از عبور از استان‌های لرستان و مرکزی به پست ۴۰۰ کیلوولت شازند اراک است.

این خط به صورت تک‌مداره با باندل سه سیمه و با احداث ۸۲۶ دکل اجرا شده که نقش مهمی در تبادل انرژی الکتریکی در کریدور جنوب به مرکز کشور بر عهده دارد. تمامی عملیات اجرایی پروژه مذکور توسط مهندسان و پیمانکاران داخلی با ارزشی بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است.  خط ۴۰۰ کیلوولت مهر ــ گتوند با هدف ایجاد زیرساخت لازم برای پایداری شبکه برق سراسری به عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط انتقال انرژی الکتریکی کشور برق‌دار شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید