Performancing Metrics

پرورش یک بچه موش از سلول‌های پوستی | اتاق خبر
کد خبر: 376890
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 15:34
گروهی از محققان ژاپنی موفق به پرورش یک بچه موش با استفاده از سلول‌های پوستی شده اند که می تواند تحول عظیمی را در علم پزشکی به دنبال داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، گروهی از محققان ژاپنی دانشگاه Kyushu با استفاده از سلول های پوستی یک موش به یک سلول تخمک بالغ دست پیدا کردند که می تواند برای اصلاح نژادی کاربرد داشته باشد.

بنا به گزارشی که در Nature به چاپ رسیده است، این مطالعه می تواند راه حلی برای تولد انسان ها بدون نیاز به تخمک بالغ باشد. سرپرست این تیم تحقیقاتی Katsuhiko Hayashi به همراه همکارانش و با کمک سلول های پوستی دم یک موش ماده را به سلول های بنیادی تبدیل کردند که این تحقیق توانست جایزه نوبل سال ۲۰۰۷ میلادی را به خود اختصاص دهد.

این سلول ها با استفاده از روشی که سرپرست تیم در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام داده بود به سلول های جنسی تبدیل شدند. در پایان، سلول های نابالغ جنسی در یک پتری دیش و در کنار سلول هایی که از تخمدان موش استخراج شده بودند ، قرار گرفته و تحریک به رشد شدند. محققان تحریک را به دلیل بارور شدن سلول تخمک بالغ برای تولد بچه موش انجام دادند. محققان ژاپنی در ادامه موفق به تولید سلول های تخمک با استفاده از سلول های پوستی موش نر شدند. این تحقیقات تا مراحل تکمیلی و همینطور کاهش درصد خطا در فضای آزمایشگاهی انجام خواهد شد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید