Performancing Metrics

تشخیص همزمان چندین نوع سرطان با سنسور اسمارت فون ها | اتاق خبر
کد خبر: 376892
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 15:57
محققان امریکایی دانشگاه واشنگتن موفق به توسعه روش جدیدی شده اند که با استفاده از سنسورها می توان به تشخیص و بررسی همزمان نشانه های چندین نوع سرطان پرداخت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، در دهه های اخیر، فناوری به کمک انسان ها شتافته تا با استفاده از تجهیزات مختلف پزشکی بتوان به پیش بینی یا تشخیص سریع تر بیماری های مختلف پرداخت. محققان به دنبال کوچک سازی و قابل حمل کردن دستگاه های الکترونیکی هستند تا بتوانند بر موارد استفاده و کاربردی آنها بیافزایند.

گروهی از محققان امریکایی دانشگاه واشنگتن (Washington State University (WSU موفق به توسعه طیف سنج نه چندان گران قیمتی شده اند که با اتصال به اسمارت فون ها می تواند نشانه ها و علائم بیماری سرطان را به طور همزمان و در نمونه های مختلف مورد بررسی قرار داده و با دقت آزمایشگاهی ارائه کند.

این اختراع جدید در حالی است که بیوسنسورهای اسمارت فون ها در هر بررسی تنها قادر به تشخیص یک نمونه هستند اما اختراع جدید محققان امریکایی می تواند در هر بررسی هشت نمونه را با موارد مختلف مورد بررسی قرار دهد. طیف سنج ها به دنبال( interleukin-۶ (IL-۶ هستند که می تواند نشانه ای مبنی بر ابتلا به سرطان کبد، ریه، پروستات و سرطان اپیتلیال تخمدان باشد.

لی لی، سرپرست این تیم تحقیقاتی در ادامه می گوید: «با استفاده از این طیف سنج می توان هشت نمونه مختلف را مورد آزمایش همزمان قرار داده که می تواند نشانی از کارایی بالای این دستگاه باشد. از سوی دیگر ، این دستگاه می تواند در بیمارستان ها که با نمونه های بسیاری سر و کار دارند یا در نواحی دور دست برای پزشکان سودمند باشد.

بررسی این دستگاه در محیط آزمایشگاهی نشان داد که از دقت ۹۹ درصدی برخوردار است.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید