Performancing Metrics

روایت وزیر بهداشت از مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم | اتاق خبر
کد خبر: 377001
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 07:25
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم اعتقاد همگان در کشور به فرهنگ عاشورایی گفت: برای پایدار ماندن دین خدا باید از دروغ، تهمت و غیبت پرهیز کنیم.

مراسم تجلیل از دانشجویان برتر علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور حسن هاشمی، وزیر بهداشت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین گفت: به روان پاک شهدای انقلاب دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و امام بزرگوار که این فرصت را با لطف الهی ایجاد کرد تا امروز زیر بیرق امام حسین (ع) جمع شویم و از کسانی که در راه دین، میهن و دفاع از ارزش‌های اسلامی فداکاری کردند، تقدیر کنیم، درود می‌فرستم.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه زیارت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا بهره زیادی دارد؛ چرا که این امام غریب هستند، افزود: من درباره شهدای مدافع حرم چنین نگاهی دارم، بسیاری از کسانی که در این مراسم حضور دارند، در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها بودند و انگیزه‌های متفاوتی داشتند. در آن زمان کشور اشغال شده بود و ناموس، آب و خاک ایرانیان درمعرض هجوم بود، اما امروز کسانی که فارغ از مرزها و به دلیل تبعیت‌شان از اسلام و رهبری، جانفشانی می‌کنند، واقعا ویژه‌اند.

هاشمی ادامه داد: حال اگر بسیجیان و سپاهیان جوان، دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، صحنه‌های دیگری هست که بتوانند در آن برای اسلام و انقلاب و امام حسین (ع) فداکاری کنند.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: خانواده شهدای فاتحین مانند بسیاری از شهدا از خانواده‌هایی هستند که همه چیزشان را برای رضای خدا فدا کرده‌اند. امیدواریم که خداوند از همه شما قبول کند.

هاشمی خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: شما ذخیره واقعی انقلاب و کشور هستید و اگر آرامش و برکت و لطفی از سوی خدا در کشور وجود دارد به خاطر حضور شما و مردان و زنان مومن و نیکوکاری است که در این کشور حضور دارند.

هاشمی همچنین گفت: امیدواریم فرهنگ عاشورایی در تمام کشور جاری باشد و همه مسئولین ما فرهنگ عاشورایی را نه فقط در کلام بلکه با دل و جان بگویند و به آن اعتقاد داشته باشند. حال فرهنگ عاشورایی یعنی از خود گذشتن، امام حسین(ع) از خود و خانواده‌اش گذشت تا دین خدا پایدار بماند. باید بدانیم که دین خدا پایدار نمی‌ماند، مگر با طهارت و تهذیب نفس و رعایت اخلاق و پرهیز از دروغ و تهمت و غیبت.

هاشمی ادامه داد: بر این اساس امیدوارم که هر روز این فرهنگ در تمام ارکان کشور حاکم باشد و این موضوع است که می‌تواند نجات بخش همه ما بوده و برکت آورد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید