Performancing Metrics

حسن‌زاده: باشگاه‌ها و هواداران مایل به اعمال محرومیت نیستند | اتاق خبر
کد خبر: 377014
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 09:45
اساسنامه کمیته انضباطی نیاز به اصلاح دارد
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید باشگاه‌ها و هواداران موافق اعمال محرومیت‌ها و برگزاری بازی‌ها در استان‌های دیگر نیستند.

اسماعیل حسن زاده رییس کمیته انضباطی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسماعیل حسن‌زاده درباره اتفاقات دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان که منجر به مصدومیت شدید چندین هوادار شد اظهار کرد: ما بر اساس آیین‌نامه انضباطی کشورمان که برگرفته از آیین‌نامه انضباطی فیفا است با رفتارهای ناشایست برخورد می‌کنیم که شامل جریمه نقدی، محرومیت و یا انتقال بازی‌ها از شهری به شهری دیگر است.

او ادامه داد: تصمیمات ما به تناسب رفتارها و بی‌انضباطی‌ها است و تمام سعی‌ ما این است که ابتدا جریمه نقدی را اعمال کنیم و سپس به سراغ گزینه‌هایی مانند محرومیت هواداران برویم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا جرایم نقدی راهکار مناسبی برای مقابله با بی‌انضباطی‌های موجود در ورزشگاه‌ها است؟ گفت: پس از جریمه نقدی، محرومیت هواداران یکی از راه‌ها است که برای فوتبال ما با هواداران پرشورش مناسب نیست و باشگاه‌ها و هواداران هم از این موضوع استقبال نمی‌کنند. پاسخ نهایی برای حل این مشکل این است که برای جلوگیری از این اتفاقات در باشگاه‌ها و استان‌ها برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شود.

حسن‌زاده درباره اینکه آیا قوانین انضباطی فدراسیون فوتبال نیاز به اصلاح و بازنویسی دارد گفت: مسلماً کار اصلی ما این است که در برخورد با این اتفاقات ابتدا بر اساس آیین‌نامه عمل کنیم اما فیفا اختیاراتی را به هیئت رئیسه و کمیته‌های انضباطی کشورها داده که بر اساس صلاحدید می‌توانند جرایم را افزایش دهند. برای مثال می‌توانند جریمه ۳۰ میلیونی را به ۱۰۰ میلیون افزایش دهند. از طرفی جرایم اعمال شده در ایران به مراتب پایین‌تر از جرایم کمیته انضباطی فیفا است اما راهکار اصلی برای حل این مشکلات فرهنگ‌سازی است. مطمئناً اساسنامه کمیته انضباطی ما نیاز به اصلاح دارد اما باید عوامل دیگری را در رابطه با این موضوع اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید