Performancing Metrics

کاهش سود سپرده‌های بانکی اجاره‌بهای مسکن را افزایش داده است | اتاق خبر
کد خبر: 377068
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 15:44
یک نماینده مجلس:
نماینده مردم ساری در مجلس گفت: با افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن بخش اعظم مستاجران مجبور شدند پول بیشتری بابت اجاره بپردازند و صاحب‌خانه‌ها قبول نکردند که به جای اجاره بهای بیشتر، پول پیش یا مبلغ رهن را افزایش دهند.

اتاق خبر: محمد دامادی گفت: با افزایش قیمت‌ها در بخش اجاره بهاء صاحبخانه بنده نیز مثل بسیاری از صاحب‌خانه قبول نکرد که به جای پرداخت اجاره بیشتر روی پول پیش بذارم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس موضوع مسکن را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در حوزه اقتصاد یک مثلث داریم که یک ضلع آن مصالح ساختمانی است. رونق بخش مسکن مستقیما روی بیش از 100 صنف تاثیر می‌گذارد.

نماینده مردم ساری در مجلس ادامه داد: کاهش سود سپرده‌های بانکی در  صورتی تصمیم خوبی است که به پیوستگی و تاثیرگذاری حلقه‌های زنجیره اقتصاد بر یکدیگر توجه جدی شود. تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به گونه‌ای است که در یک بخش تورم را شاهدیم و در بخش دیگر شاهد رونق نصفه و نیمه‌ای هستیم. تاثیر این مسئله در بخش اجاره بهاء خود را به خوبی نشان داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با طرح این پرسش که چرا صاحبخانه‌ها اینگونه رفتار کردند، گفت: با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی برای صاحبخانه‌ها صرف نمی‌کند که پول پیش اجاره خانه را افزایش دهند؛ بنابراین چند صد هزار تومان بر پول اجاره ماهانه افزودند تا قدرت اقتصادی و ارزش دارایی خود را حفظ کرده باشند.

دامادی رکود اقتصادی را مزید بر علت دانست و افزود: رکود روی کاغذ کاهش یافته اما در میدان عمل اتفاقی نیفتاده است، مسکن مهر هم که تاثیری بر قیمت‌های نجومی مسکن نداشته است؛ نتیجتا انتظارات عمومی از دولت پاسخ داده نشده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به وزیر راه و شهرسازی و مجموعه دولت توصیه  کرده‌ایم سیاست‌های بخش مسکن را اعلام و پیاده کند. مجلس وظیفه نظارت بر عملکرد وزارت راه و شهرسازی را بر عهده دارد. مردم و نمایندگان مجلس منتظر حل مشکلات بخش مسکن هستند. کمیسیون عمران در جلسات مشترک با آخوندی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن را پی‌جویی می‌کند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید