Performancing Metrics

حرکت طلا در هفته جاری افزایشی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 377119
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 14:09
بدنبال عملکرد مثبت و افزایش هفتگی طلا، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثر کارشناسان و سرمایه گذاران انتظار دارند این فلز ارزشمند در هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند.

اتاق خبر: در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، ۶۳ درصد کارشناسان و سرمایه گذاران خُرد انتظار داشتند طلا در هفته جاری افزایش قیمت پیدا کند و به میزان مشابه ۲۵ درصد در هر دو گروه، کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند.

در این نظرسنجی ۱۶ تحلیلگر و معامله‌گر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر افزایش قیمت طلا و چهار نفر کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و دو نفر هم نسبت به روند حرکت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۷۵۸ سرمایه گذار خُرد در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۴۸۰ نفر اظهار کردند به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند در حالیکه ۱۸۹نفر انتظار داشتند طلا با کاهش روبرو شود و ۸۹ نفر نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۵۳ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۴ درصد از سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند طلا افزایش پیدا می کند که پیش بینی درستی بود. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات بازار نیویورک ۲۰ سنت افزایش یافت و در ۱۲۶۷.۷۰ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود یک درصد رشد نشان داد. این فلز ارزشمند روز چهارشنبه در ۱۲۶۹.۹۰ دلار بسته شده بود که بالاترین قیمت در بیش از دو هفته گذشته بود.

 طلا در سه هفته گذشته که احتمال نزدیک بودن تحکیم سیاست پولی آمریکا تقویت شد، حدود هفت درصد ریزش داشت اما اکنون بسیاری از تحلیلگران معتقدند روند تصحیح قیمت این فلز زرد به پایان رسیده است.

بعضی از تحلیلگران تا حدودی نسبت به طلا خوش بین بودند زیرا این فلز زرد در برابر رشد اخیر ارزش دلار به خوبی ایستادگی کرده است.

طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا قوی‌تر شدن دلار کالاهایی مانند طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شوند، برای خریداران دارنده واحدهای ارزی دیگر گران‌تر می کند.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز رقیب دنبال می کند، روز جمعه حدود ۰.۵ درصد صعود کرد و به بالاترین سطح در هشت ماه اخیر رسید. دلار روز پنج شنبه و جمعه بدنبال تصمیم بانک مرکزی اروپا برای عدم تغییر سیاست پولی تسهیلی، در برابر یورو صعود کرد.

به گفته یک کارگزار کالا در شرکت  آر جی او فیوچر ، ارزش دلار قوی‌تر شده و طلا به قیمت پایین‌تری سقوط نکرده که نشانه قدرت این فلز است.

اما فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در پرایس فیوچرز انتظار دارد بازار شاهد وضعیت ثابت یا اندکی کاهش داشته باشد. رشد ارزش دلار آمریکا ممکن است روند رشد قیمت طلا را محدود کند اما تقاضای رو به رشد برای خرید فیزیکی در پاییز، این مسئله را جبران می کند.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است تقاضای چین برای طلا در سال جاری و آینده همچنان قوی بماند و بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تن باشد در حالیکه در سال گذشته به ۹۸۱.۵۰ تن رسید. تقاضای چین برای طلا در چند هفته اخیر برای بازار این فلز ارزشمند بسیار حیاتی بوده است زیرا قیمتها از ابتدای ماه جاری ریزش چشمگیری داشته است. در مجموع سه ماهه چهارم فصل مهمی برای تقاضای آسیایی به شمار می رود زیرا مصرف کنندگان هندی در آستانه جشنواره مذهبی دیوالی که از ۳۰ اکتبر آغاز می شود، شروع به خرید طلا می کنند و مصرف کنندگان چینی هم در آستانه سال نوی چینی که اوایل سال ۲۰۱۷ است، طلا می خرند. پس از شروع ضعیفی که ابتدای سال مشاهده شد، تقاضا برای جواهرات در چین از اواخر سپتامبر اوج گرفته زیرا سرمایه گذاران در مواجهه با ضعف ارزش یوان، به دنبال سرمایه گذاریهای جایگزین هستند.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC انتظار دارد قیمت طلا با نزدیک شدن به پایان سال افزایش بیشتری پیدا کند. به گفته وی، بازار منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در دسامبر است. طلا روی تردیدها و ابهامات موج سواری می کند و به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی کنونی، پیش بینی می شود طلا تا پایان امسال به حدود ۱۳۰۰ دلار صعود کند. واکنش طلا پس از سومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه نسبتا کمتر بود. به گفته تحلیلگران، پیروزی هیلاری کلینتون در این مناظرات و چشم انداز افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر برای طلا منفی محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید