Performancing Metrics

بازار سیاه خودروهای جدید داغ شد | اتاق خبر
کد خبر: 377121
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 23:03
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید داغ شده است، گفت: اختلاف قیمت در این خودروها به مرز ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم ،سعید مؤتمنی  با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش خودروهای جدید تا حدودی خوب است، اظهار داشت: اما نکته قابل تأمل در قیمت این خودروها اینکه اختلاف قیمت‌ها از کارخانه تا بازار به ۱۴ میلیون تومان هم رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای رنو کپچر ۱۰۵ میلیون تومان است، افزود: اما این خودرو با اختلاف قیمت ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومانی در بازار به فروش می‌رسد.هایما اس۷ هم در کارخانه ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اما در بازار با اختلاف حدود ۷ میلیون تومان با قیمت ۸۶ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل اضافه کرد: قیمت کراس‌اوور H30 در کارخانه ۴۵ میلیون تومان است اما در بازار با اختلاف ۸ تا ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۵۳ تا ۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین برلیانس H320 با اختلاف ۷ میلیون تومانی با قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.

مؤتمنی در ادامه با بیان اینکه مزدا تیپ ۴ هم از ۱۱۷ میلیون تومان کارخانه در بازار با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: رنو ساندرو” استپ وی” در کارخانه ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اما در بازار با اختلاف ۸ میلیونی با قیمت ۶۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد البته در قیمت نهایی این خودروها باید هزینه پلاک گذاری را هم محاسبه کرد.

وی در خصوص قیمت محصولات دیگر شرکت های خودروساز هم گفت: تقاضا در این محصولات کم است و افزایش قیمت ها زیاد نیست. البته در  خودروی دنا قیمت کارخانه ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما با رشد ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تصریح کرد: پژو پارس هم با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۳۷ میلیون تومان معامله می شود. پژو ۴۰۵ نیز در کارخانه ۲۹ میلیون و ۳۸ هزار تومان اما در بازار با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۰۰ به فروش می‌رسد. تیبا هم با رشد بیش از یک میلیون تومانی از قیمت کارخانه که ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان با قیمت ۲۵ میلیون و ۱۰۰  مورد معامله قرار می‌گیرد.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید