Performancing Metrics

میناب تولید کننده ۷۰درصد میگوی پرورشی استان هرمزگان است | اتاق خبر
کد خبر: 377124
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 23:27
رئیس شیلات شهرستان میناب گفت: سال گذشته شهرستان میناب بالغ بر پنج هزار و۲۰۰تن میگوی پرورشی تولید کرده است.

اتاق خبر: خلیل حیدری با اشاره به اینکه صنعت میگوی ایران از سال ۱۳۷۰ در منطقه کلاهی شهرستان میناب در بخش کلاهی آغاز گردیده است گفت:شهرستان میناب همواره در صنعت تکثیر و پرورش میگو پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر  استفاده از این تجهیزات در مزارع میگو در افزایش راندمان کار موثر بوده است گفت: بالا بردن میزان تولید میگو در واحد سطح، بهبود کیفیت محصول، افزایش میانگین وزن میگو، کاهش هزینه های آماده سازی در دوره های بعدی پرورش میگو  و  امکان مقابله با نقاط بحرانی از طریق افزایش میانگین میزان اکسیژن در استخر از اهم مزایای استفاده از این تجهیزات خواند

حیدری پایداری تولید، سودآوری برای تولید کننده از طریق کاهش هزینه تولید، مقاوم نمودن میگو در مقابل بیماریها و جلوگیری از ورود استرس های محیطی به میگو، از بین بردن لایه بندی شوری و دما در آب استخر پرورش میگو و بهبود ضریب تبدیل غذایی و ...را از دیگر مزایای مهم استفاده از این تجهیزات خواند.

رئیس شیلات شهرستان میناب افزود: با پیگیری انجام شده در اداره کل شیلات هرمزگان و شیلات شهرستان میناب این مهم در حال توسعه و ترویج بیش از پیش است که خوشبختانه در حال حاضر بالغ بر ۵۰درصد مزارع پرورش میگویشهرستان مکانیزه شده اند .

خلیل حیدری تصریح کرد: باتوجه به مکانیزاسیون مزارع پرورش میگو پیش بینی می گردد تولید میگو پرورشی شهرستان میناب به بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن برسد در حالی که سال گذشته این میزان پنج هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

گفتنی است شهرستان میناب با وجود نوارساحلی به طول ۴۰کیلومتر ،وجودحدود دوهزار هکتار زمین مناسب برای احداث پرورش میگو و وجود دوسایت فعال پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی از شهرستان های مهم شیلاتی استان و کشور است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید