Performancing Metrics

تورم ۷.۹ درصد شد | اتاق خبر
کد خبر: 377251
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 11:14
اطلاعات مرکز آمار می‌گوید تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال جاری به ۷.۹ درصد رسید.

اتاق خبر: شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال ۱۳۹۵،  به عدد ۲۳۲.۹ رسیده است که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به ۶.۶ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم سالانه نیز در مهر ماه به ۷.۹ درصد رسیده است که نشانگر کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به ماه قبل است.

همچنین شاخص گروه عمده »خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات «، در این ماه به رقم ۲۷۰.۸ رسیده است که نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» هم در ماه مورد بررسی به عدد ۲۶۸.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها «، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶.۷ درصد است. شاخص گروه عمده »خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مهرماه۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به شهریور ماه سال جاری بدون تغییر مانده است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات «، در مهر ماه سال ۱۳۹۵ به رقم ۲۱۹.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۹ درصد بوده است و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مهر سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۸.۴ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور سال جاری ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید