Performancing Metrics

نرخ تسهیلات در مناطق محروم کشور به ۷ درصد می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 377253
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 19:59
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ایجاد شغل بیشتر برای جوانان در حال بررسی است، گفت: نرخ تسهیلات در مناطق محروم کشور به ۷ درصد می‌رسد.

اتاق خبر: علی ربیعی در مراسم افتتاحیه هفدهمین مسابقات ملی مهارت که عصر شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت پشتوانه جوانان و نخبگان است، اظهار کرد: اهداف و برنامه های دولت برای توسعه مقوله مهارت و نخبه پروری گسترده و وسیع است.

وی با بیان اینکه آینده ای بهتر در بخش مهارت برای جوانان متصور هستیم، افزود: ایجاد شغل بیشتر برای جوانان در حال بررسی است، شاخص توسعه انسانی در جهان امروز مهم و اثرگذار است.

سیاست های اشتغال دولت بر اساس توانمندسازی 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای شاخص توسعه انسانی را یکی از مباحث مهم در کشور برشمرد و گفت: آموزش و توانمند شدن افراد جامعه توسعه شاخص انسانی را به همراه دارد، برگزاری این دسته از مسابقات بستر تحقق این هدف را بیش از گذشته فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش های کشور باید قابلیت افراد را افزایش داده و بهبود ببخشد، تصریح کرد: برنامه های سیاست های اشتغال دولت بر اساس توانمندسازی استوار شده، توسعه مهارت های ادراکی باید مدنظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه فقدان مهارت مهم نقش تاثیرگذاری در بیکاری دارد، گفت: افزایش آموزش های غیر مهارتی سبب شده انتظار افراد از شغل مد نظر بالا رود، گاهی اوقات در تعریف شغل دچار مشکل شده ایم.

ضرورت همراه سازی مهارت با استراتژی توسعه کشور

ربیعی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه برای رفع موانع مذکور می تواند با قدرت وارد عمل شود، تصریح کرد: آموزش های مهارتی مبتنی بر نیاز بازار در دستور کار وزارت کار قرار دارد و درصدد راه اندازی آموزش های سیار هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: افزایش گفتمان مهارت آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد بدون شک جوانان در این بخش نقش تاثیر گذاری را بر عهده دارند.

ربیعی با بیان اینکه هر ایرانی باید یک مهارت را برای توسعه کشور فرا بگیرد، گفت: ضرورت همراه سازی مهارت با استراتژی توسعه کشور از دیگر برنامه های در دستور کار است، در خصوص انسجام آموزش فنی و حرفه ای در تمام ابعاد مباحثی پیش برده شده است.

وی تعیین سهم آموزش در پروژه های کشور را از دیگر اقدامات برشمرد تا الزامات فنی و حرفه در طرح های بزرگ در نظر گرفته شود و گفت: تقویت زنجیره صنعت با بازار کار و دانشگاه ضروری است.

افزایش مهارت آموزش توسعه کشور را به دنبال دارد

ربیعی با تاکید بر اینکه استانداردهای آموزشی مهارت تا سطح جهانی را دنبال می کنیم چرا که جوانان در این بخش ها از توانایی بالایی برخوردار هستند، گفت: توانمندسازی نیروی کار برای ارتقای تولیدات محصولات داخلی به منظور توسعه صادرات نیز انجام می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از سخنان خود جوانان را مورد خطاب قرار داد و خواهان افزایش مهارت این قشر در ابعاد مختلف شد تا توسعه کشور با سرعت بالاتری تحقق پیدا کند.

وی با اعلام اینکه آرامش و امنیت لازمه توسعه کشور است که این مهم به خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران نمایان است، افزود: خوشبختانه تورم ۴۶ درصد به ۹ درصد همچنین نرخ ارز به ثبات قابل قبولی رسیده است.

نرخ تسهیلات در کشور به ۱۱ درصد می رسد

ربیعی با اعلام اینکه نرخ مشارکت از ۳۵ درصد به ۳۹ و نیم درصد رسیده است این مهم بیانگر امید داشتن مردم به جامعه و دولت است، گفت: افزایش نرخ مشارکت افزایش تقاضای اشتغال را به همراه دارد؛ این مهم موجبات خرسندی دولت را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار شغل به طور خالص و بیش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار کار به صورت ناخالص ایجاد شده است، گفت: بیش از ۴ و نیم میلیون دانشجوی جویای کار در کشور وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سود بانکی از ۲۸ به ۱۸ درصد رسیده است، گفت: بنا داریم نرخ تسهیلات به ۱۱ درصد و در مناطق محروم به ۷ درصد برسد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید