Performancing Metrics

عراق مایل باشد بعد از موصل در این کشور می‌مانیم کارتر | اتاق خبر
کد خبر: 377266
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 21:10
کارتر
وزیر دفاع آمریکا در سفر به بغداد اعلام کرد که نیروهای آمریکایی بعد از آزادی موصل احتمالا برای مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی در این کشور نقش ایفا کنند.

اتاق خبر: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با سربازان آمریکایی در عراق گفت: ما دنبال ایفای نقش احتمالی نیروهای آمریکایی در زمینه مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی بعد از آزادی شهر موصل هستیم. داعش به تدریج در شهرهای بزرگ شکست خواهد خورد و به تاکتیک‌های جدید متوسل خواهد شد برای همین اگر عراق مایل باشد ما به این کشور کمک خواهیم کرد.

وی از روند عملیات نظامی برای آزادی موصل ابراز خرسندی کرد و گفت: ما نقش احتمالی نیروهای آمریکایی در آینده عراق و نیاز مبرم به کمک‌های انسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده را بررسی می‌کنیم. این یک مأموریت دفاعی یا مأموریت ارتش عراق نیست بلکه بخش مهمی از روند برقراری صلح است. ما نیاز به فکر و بررسی بیشتر درباره آینده موصل داریم و من در این باره با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق صحبت کردم.

حیدر العبادی در دیدار با کارتر گفت: ما روز گذشته اظهاراتی درباره توافقمان با ترکیه شنیدیم اما این اخبار صحت ندارد. هیئت ترکیه‌ای به عراق آمد و صحبت کرد اما پیشنهاداتشان کافی نبود و ما به همگان می‌گوییم که عملیات موصل یک عملیات عراقی است و خود عراقی‌ها به زودی این شهر را آزاد خواهند کرد و به هیچ نیروی خارجی هم اجازه مداخله در این عملیات را نخواهند داد.

کارتر نیز به العبادی و مردم عراق به دلیل پیروزی‌هایشان تبریک گفت و تأکید کرد: ما از وحدت موضع عراقی‌ها در این عملیات سرنوشت‌ساز خوشحالیم. تمامی کشورهایی که به عراق کمک می‌کنند به حاکمیت این کشور احترام می‌گذارند و این کمک‌ها تنها با موافقت بغداد صورت می‌گیرد. ما همچنان به حمایتمان از عراق ادامه می‌دهیم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید