Performancing Metrics

لیزینگ هوایی با آلمانی‌ها ممکن شد | اتاق خبر
کد خبر: 377324
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 18:12
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش همکاری‌ایران و آلمان، گفت: هم اکنون امکان ایجاد خطوط تامین مالی به صورت لیزینگ با آلمان وجود دارد و سازمان هواپیمایی می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

اتاق خبر: عباس آخوندی در حاشیه امضای ۶ سند همکاری حمل و نقلی با وزیر حمل و نقل آلمان، درباره جزئیات همکاری با آلمان در توسعه بندر چابهار و بندرعباس گفت: برای تجهیز بندر چابهار و بندرعباس سلسله مناقصاتی برگزار شد که آلمان ها در مناقصه ترمینال ۲ بندرعباس و ترمینال جدید چابهار شرکت کردند.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل دریایی و برای توسعه بندر چابهار و بندرعباس بین ایران و آلمان ۱۵۰ میلیون یورو فعال شده است. در عین حال مطالعه سه پروژه مهم میان شرکت راه آهن با شرکت زیمنس آغاز شده است. توسعه حمل و نقل حومه ای تهران بزرگ، توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای تبریز و ارتقاء سرعت خط ریلی تهران و تبریز این سه پروژه مهم هستند.

وی اظهارداشت: سیگنالینگ خط ریلی اصفهان و شیراز و خط ریلی کرمان-زاهدان هم از سوی آلمانی ها انجام می شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی: در حال حاضر ۳۰ پرواز بین ایران و آلمان در هفته انجام می شود که افزایش حجم رفت و آمدهای هوایی بین دو کشور در دستور کار قرار دارد. در همین حال،  امکان همکاری آلمان در توسعه فرودگاه های امام خمینی و اهواز هم فراهم شده است.

آخوندی ضمن اشاره به ۴ دیدار با مقامات آلمانی برای توسعه حمل و نقل کشور گفت: تمام این دیدارها به تصمیماتی عملی منجر شد و پیشرفت همکاری های دو طرف را به همراه داشت. ایران و آلمان در زمینه حمل و نقل ریلی، سیگنالینگ و تامین لکوموتیو برقی و دیزلی با همکاری شرکت مپنا و زیمنس موفق به امضاء قرارداد شده است.

تشکیل کارگروه مالی برای افزایش همکاری میان ایران و آلمان

الکساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل و زیرساختهای دیجیتال آلمان ضمن اشاره به علاقه مندی آلمان برای عادی سازی روابط با ایران گفت: آلمان تلاش می کند علاوه بر حل مسائل فنی و اجرایی، مسائل مالی میان دو کشور هم حل شود و بر همین اساس گروهی کاری در برلین برای ساماندهی فعالیت های مالی میان دو کشور تشکیل شده است.

دوبرینت افزود: از تشکیل این گروه مالی حدود ۲ هفته می گذرد و امیدواریم با ادامه همکاری ها، شاهد نتیجه بخش بودن فعالیت این گروه کاری باشیم.

وی به سریع سازی خط تهران-تبریز اشاره کرد و گفت: آلمان در بحث سیگنالینگ هم با شرکت راه آهن ایران همکاری می کند ضمن اینکه قرار است ۷۰ لکوموتیو دیزلی را برای ایران تامین کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید