Performancing Metrics

امیدواری ونزوئلا به توافق تولیدکنندگان نفت | اتاق خبر
کد خبر: 377353
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 07:37
نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که کشورهای تولیدکننده نفت به دستیابی به توافق برای محدود کردن تولید، بسیار نزدیک هستند.

اتاق خبر: خبرگزاری رویترز از باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، به نقل از خبرگزاری دولتی آذرتاج، وی روز شنبه (اول آبان ماه) گفت که کشورهای تولید کننده عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به دستیابی به توافقی در باره محدود کردن تولید نفت بسیار نزدیک شده اند.

وی افزود: امروز با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان، در باره دستیابی به توافق میان اعضای اوپک و کشوهای غیرعضو گفت وگو کردیم و به امضای توافق در این باره بسیار نزدیک هستیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: در مدت زمانی بسیار کوتاه به توافق دست خواهیم یافت و آن را اعلام خواهیم کرد که راه را برای دوره تازه ای از ثبات و سرمایه گذاری در صنعت نفت، تولید پایدار و روش تازه ای برای تعیین قیمت نفت، هموار خواهد کرد.

دیدار مادورو از جمهوری آذربایجان بخشی از سفر دوره ای وی به منظور دستیابی به توافق برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت است که شامل دیدار از عربستان سعودی، ایران و قطر نیز می شود.

کشورهای عضو اوپک در نشست ٢٨ سپتامبر (هفتم مهر ماه) الجزیره در باره محدود کردن تولید در دامنه ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز توافق کردند که نخستین کاهش تولید این نهاد از سال ٢٠٠٨ به این سو می شود.

قرار است در نشست ٣٠ نوامبر (دهم آذر ماه) اوپک در وین، جزئیات این توافق مشخص شود.

خبرگزاری آذرتاج افزود: علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان که کشورش در اوپک عضویت ندارد، با تاکید بر سخنان هفته گذشته خود گفت که باکو تولید و صادرات نفت خود را افزایش نخواهد داد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید