Performancing Metrics

یک مدال برنز دوضرب، حاصل تلاش ۲ وزنه‌بردار ایران در دسته ۷۷ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان | اتاق خبر
کد خبر: 377395
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 12:38
ایران در رقابت‌های دسته ۷۷ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان تنها صاحب یک یک مدال برنز دوضرب توسط احمد احمدنژاد شد.

احمد احمدنژاد - وزنه برداری نوجوانان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چهارمین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان ایران، وزنه‌برداران دسته ۷۷ کیلوگرم به رقابت پرداختند. ایران در این وزن دو نماینده داشت که تنها احمد احمدنژاد در دوضرب موفق شد یک مدال برنز برای ایران به دست آورد.

احمدنژاد در یک ضرب با  رکورد ۱۳۴ کیلوگرم  و در اختلاف وزن کمتر نسبت به دیگر هم وطنش چهارم شد و در دوضرب با ۱۶۹ کیلوگرم مدال برنز گرفت و در مجموع دو حرکت با  ۳۰۳کیلوگرم چهارم شد.

تقی آقازاده دیگر نماینده ایران  با ۱۳۴ کیلوگرم در یک ضرب در رده پنجم قرار گرفت. در دوضرب با ۱۶۲ کیلوگرم پنجم و در مجموع دو حرکت نیز با ۲۹۶ کیلوگرم نفر پنجم جهان شد.

 

حرکت یک ضرب

آقازاده به عنوان نخستین نماینده ایران بر روی تخته مسابقات آمد و در اولین حرکت ۱۲۷ کیلوگرم را ثبت کرد.

احمدنژاد در اولین حرکت خود پشت وزنه ۱۳۴ کیلوگرم قرار گرفت که موفق به مهار آن شد.  پس از او آقازاده بر روی تخته آمد که برخواه سرمربی تیم ملی برای او هم ۱۳۴ کیلوگرم را درخواست داده بود و آقازاده از پس این وزنه هم برآمد .

آقازاده در آخرین حرکت یک ضرب خود موفق به مهار ۱۳۸ کیلوگرم نشد و با همان رکورد ۱۳۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

احمدنژاد برای رسیدن به مدال رقابت با وزنه‌بردارانی از کلمبیا، آمریکا، قزاقستان رقابت داشت. او در دومین حرکت خود حرکت باید۱۳۹ کیلوگرم را بالای سر می‌برد اما ناموفق بود و سه چراغ قرمز از داوران دریافت کرد.

احمد نژاد دوباره پشت وزنه ۱۳۹ کیلوگرم ایستاد اما دوباره این وزنه را انداخت و او هم با همان ۱۳۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

به این ترتیب دو نماینده ایران از رسیدن به مدال باز ماندند و احمد نژاد به دلیل وزن کمتر چهارم و آقازاده پنجم شد.

 لوپز از کلمبیا نیز با ۱۵۲ کیلوگرم در اولین حرکت یک ضرب ، مدال طلای خود را قطعی کرد. جیمز مائوروس از آمریکا با ۱۴۵ کیلوگرم نقره گرفت. لومانف از قراقستان با ۱۴۰ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

 حرکت دوضرب

بر خلاف حرکت یک ضرب، احمد نژاد به عنوان اولین نماینده ایران بر روی تخته مسابقات آمد و ابتدا وزنه ۱۵۵کیلوگرم را بالای سر برد. در دومین حرکت نیز موفق به ثبت رکورد ۱۶۱ کیلوگرم شد.

آقازاده در حرکت نخست خود ۱۶۲ کیلوگرم را انداخت. در دومین مرتبه که پشت این وزنه  ایستاد آن را به بالای سر برد.

احمد نژاد برای آخرین حرکت خود پشت وزنه ۱۶۹ کیلوگرم قرار گرفت که به سختی توانست آن را مهار کند و سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد مدال برنز دوضرب را گرفت.

اما در  مجموع بارکورد ۳۰۳کیلوگرم چهارم شد.

برخواه برای آخرین حرکت آقازاده ۱۷۳ کیلوگرم را درخواست کرد و ملی‌پوش ایران در هنگام بلند شدن زانویش را بر روی تخته گذاشت و به علت خطا حرکت خود ر از دست داد. آقازاده با ۱۶۲ کیلوگرم در دوضرب پنجم   و با رکورد مجموع ۲۹۶ کیلوگرم نیز نفر پنجم جهان شد.

نتایج دسته 77کیلوگرم:

1-یوسین لوپز از کلمبیا با رکورد 160 یک ضرب، 191 دوضرب و مجموع 351 کیلوگرم(3 مدال طلا)

2-جمیز مائوروس از آمریکا با رکورد 145 یک ضرب، 176 دوضرب و مجموع 321 کیلوگرم(3 مدال نقره)

3-لومانف از قزاقستان با رکورد 140 یک ضرب، 167 دوضرب و مجموع 307 کیلوگرم(2 مدال برنز یک ضرب و مجموع)

4-احمد احمد نژاد از ایران با رکورد 134 یک ضرب، 169 دوضرب و مجموع 303 کیلوگرم(برنز دوضرب)

5-تقی آقازاده از ایران با رکورد 134 یک ضرب، 162 دوضرب و مجموع 296 کیلوگرم

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید