Performancing Metrics

تولید 23 درصد انرژی برق جهان از انرژی‌های تجدیدپذیر | اتاق خبر
کد خبر: 377514
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 00:29
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: صنعت برق ایران به عنوان بزرگ‌ترین شبکه صنعت برق در منطقه دارای شاخصه‌های متعدد و فراوانی است که آن را به عنوان صنعتی برتر و زیربنایی در کل کشور معرفی می‌کند.

اتاق خبر: آرش کردی در آیین آغازین سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی برق گفت: موضوع انرژی را بی شک می‌توان در زمره موضوعات مهم در جهان امروز برشمرد؛ به طوری که موضوعاتی همچون امنیت انرژی، همگانی شدن استفاده از انرژی و محیط زیست از چالش‌های جهان امروز به شمار می‌آیند که ارتباط معناداری با صنعت برق دارند.

وی با اشاره به تحولاتی که در صنعت برق طی دهه گذشته شاهد بوده است، گفت: مفاهیمی همچون انرژی‌های تجدیدپذیر و نقش آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، توجه به محیط زیست، شبکه‌های هوشمند و آماده سازی برق برای خدمت در یک جامعه و اقتصاد دیجیتال و بسیاری مفاهیم دیگر موضوعات جدیدی را پیش روی محققان، دست اندرکاران و تصمیم گیران صنعت برق نهاده است.

کردی اظهار داشت: اگرچه هنوز یک میلیارد نفر در سراسر جهان از نعمت برق بی‌بهره هستند، ولی تحولات بسیار چشمگیری درحال رخ دادن است به طوری که ظرفیت 1037 گیگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2006 به بیش از 1985 گیگاوات در سال 2015 رسیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود 30 درصد ظرفیت منصوبه و تولید 23 درصد انرژی برق جهان به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دارد که با تلاش‌هایی که در حال انجام است، میزان انرژی تولیدی برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030 به بیش از 30 درصد می‌رسد.

وی با تشریح وضعیت برق کشور گفت: صنعت برق ایران به عنوان بزرگ‌ترین شبکه صنعت برق در منطقه دارای شاخصه‌های متعدد و فراوانی است که آن را به عنوان صنعتی برتر و زیربنایی در کل کشور معرفی می‌کند.

مدیرعامل توانیر افزود: حجم تاسیسات و تجهیزات زیربار، میزان رشد مصرف انرژی، جایگاه جهانی در ظرفیت منصوبه، خودکفایی در ساخت تجهیزات، اتکا به نبروی انسانی ماهر و کارآمد، صادرات فنی و مهندسی، وجود شرکت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف موید این جایگاه برتر و شاخص است.

وی یادآور شد: این موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوان نقش بی بدیل دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کنفرانس‌ها و سمینارهای تخصصی در رشته برق به خوبی مشخص است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی برق با بیش از سه دهه تجربه و سی سال برگزاری مستمر پایدارترین و موفق‌ترین کنفرانس علمی کشور است، گفت: این کنفرانس خدمات قابل توجهی را به صنعت برق و جامعه علمی و پژوهشی انجام داده است.

وی با اشاره به بخشی از خدمات این کنفرانس گفت: حاصل آن اجرای ده‌ها پروژه به صورت کاملاً علمی و با استفاده از دانش روز است.

کردی اظهار داشت: مقالات و پژوهش‌های انجام شده در برنامه‌ریزی، بهبود روش‌ها، بهینه‌سازی و ایجاد آمادگی برای ورود فناوری‌های آینده به صنعت برق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی برق مقاله‌ای ارائه شد که نویسندگان آن با روشی علمی پیک بار سال جاری را پیش‌بینی کردند که عدد به دست آمده با پیک بار امسال کسری از یک مگاوات تفاوت داشت.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: این نمونه‌ها نشان می‌دهد که بی‌تردید زحمات نویسندگان و پژوهشگران می‌تواند در بخش‌های مختلف این صنعت بزرگ و کلیدی مورد استفاده قرار گیرد و حرکت در مسیر رشد و بالندگی را تسریع کند.

وی از ارسال 1280 مقاله به دبیرخانه سی و یکمین کنفرانس بین المللی برق خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه 1206 مقاله مرتبط با کنفرانس برای 20 کمیته علمی و تخصصی ارسال شد که بیشتری مقالات رسیده مربوط به محورهای کیفیت برق، برنامه‌ریزی و مطالعات سیستم، توزیع نیروی برق و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

رئیس سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی برق افزود: مقالات دریافت شده از 293 سازمان مختلف و 1917 نویسنده داخلی و خارجی بوده که 323 مقاله به زبان فارسی و 66 مقاله به زبان انگلیسی مورد پذیرش واقع شده که معادل 32 درصد مقالات ارسالی است.

وی ادامه داد: در سه روز برگزاری این کنفرانس 217 مقاله به صورت شفاهی در پنج تالار و 85 مقاله به صورت پوستر به ارائه می‌شود. همچنین 19 سمینار تخصصی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین، سوئد و رومانی برگزار می‌شود که در آن به معرفی فناوری‌های جدید در صنعت برق می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری 20 کارگاه آموزشی انجام شده که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به کتابچه راهنما و سایت کنفرانس از برنامه این کارگاه‌ها مطلع شده و شرکت کنند.

 منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید