Performancing Metrics

برف گردنه های کوهستانی زنجان را سفیدپوش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 377639
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 17:08
مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باران سطح آزادراه ها و جاده های این استان را لغزنده و نخستین برف پاییزی نیز گردنه های کوهستانی را سفیدپوش کرد.

اتاق خبر:مسعود خوشکام روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون بارندگی در آزادراه ها و جاده های استان زنجان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بارش برف در گردنه های کوهستانی زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق در جریان است، اظهارکرد: مه غلیظ موجب کاهش دید افقی رانندگان در گردنه های این 2 جاده ارتباطی و گردنه چایرلو در مسیر زنجان - دندی شده است.
مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون همه نیروهای راهداری در جاده های این استان مستقر و در گردنه های کوهستانی درحال برف روبی هستند.
خوشکام تاکید کرد رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی استان زنجان بخصوص گردنه ها و ارتفاعات این استان را دارند، خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.
وی ادامه داد: با توجه اینکه هم اکنون بارش برف و باران در همه جاده ها و آزاد راه های استان زنجان در جریان است رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و دقت در این خصوص به مسیر خود ادامه دهند.
مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: رانندگان باید برای بررسی سیستم های گرمایشی و فنی خودروهای خود اقدام کنند.
خوشکام یادآورشد: مسافران و رانندگان می توانند برای دریافت اطلاعات از وضعیت جاده های استان زنجان از طریق سامانه 1816، 2000241141 و 2000241 یا با شماره 02433772027 به طور شبانه روزی در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: علاوه بر سامانه و شماره بیان شده مسافران می توانند با مراجعه به سایت www.zanjanrah.ir و سایت www.iran141.ir از وضعیت جاده های این استان و کشور مطلع شوند.
هم اکنون 31 دستگاه نظارت تصویری و 54 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
20 دستگاه دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین نصب شده و فعال است.
اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و 10 هزار و 400 کیلومتر نیز راه هم سنگ است.

ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید