Performancing Metrics

نخستین بارش پائیزی سیمای البرز را صیقل داد | اتاق خبر
کد خبر: 377640
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 17:21
نخستین بارش پائیزی در سال آبی 95-96 صبح سه شنبه استان البرز را لطافتی خاص بخشید و کشاورزان و مردم این استان را شادمان کرد.

اتاق خبر:بارش باران که از نخستین ساعات امروز به صورت پراکنده در استان البرز آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد با لغزندگی جاده ها و معابر همراه شده است.
با این حال دمای هوای استان البرز کاهش محسوس یافته و از صبح امروز ترافیک سنگین و نیمه سنگین در معابر شهری و بین شهری استان حاکم است.
مردم استان البرز که سال های خشک و نیمه خشکی در دهه اخیر تجربه کرده اند ، به لطف الهی برای نزول رحمت امیدوارند و دست به دعا برداشته اند.
هواشناسی استان البرز اعلام کرد که بارش ها از صبح امروز به صورت پراکنده آغاز شده که انتظار می رود از عصر سه شنبه بر شدت آنها افزوده شود.
سال آبی گذشته میانگین بارندگی در استان البرز از مرز 350 میلی متر گذشت لیکن به علت خشکسالی های پیش از آن نتوانست سفره های زیر زمینی را پرکند.
چهارشنبه هفته گذشته مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که میزان بارش ها مهرمام امسال دراین استان 0.3 میلیمتربارندگی بوده درحالی که این رقم درمدت مشابه سال گذشته 13.5میلی متر به ثبت رسید.
منصور رحمانیان درگفت وگو با خبرنگارایرناافزود: طبق پیش بینی های انجام شده می بایست دراین مدت بارش باران درالبرز 10.6 میلی مترباشد که فقط 0.3 میلی متربارش بوده است .
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی های انجام شده برای فصل پاییز امسال بارش درکشور دیرهنگام بوده و مایل به کمتر ازمیانگین بلند مدت است .
وی گفت : اما در ماه های آذر و دی ماه سال جاری با افزایش فعالیت سامانه های جوی بارش به میانگین بلند مدت نزدیک می شود.
رحمانیان افزود: وضعیت دما نیز دراین استان درفصل پاییز نیم الی 1.5درجه سانتیگراد بیشتر از حد نرمال دراین فصل است .

ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید