Performancing Metrics

گسترش روابط ایران و فنلاند در قالب چهار سند همکاری | اتاق خبر
کد خبر: 377712
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 18:13
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای چهار سند شامل یک سند در حوزه ICT با حضور رییس‌جمهور فنلاند در روز چهارشنبه خبر داد.

اتاق خبر: جلسه هماهنگی برای چهار سند همکاری با کشور فنلاند، با حضور کای موکانین-وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند- امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و این اسناد فردا با حضور نمایندگان شرکت‌های فنلاندی امضا می‌شوند.

در این مراسم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه زمینه همکاری بین دو کشور ایران و فنلاند در زمینه ICT گسترده است، گفت: علاوه بر پروژه‌های شرکت‌های خصوصی، دولت نیز پروژه‌هایی را برای آینده فراهم کرده است که اپراتورها، FCPها و شرکت مخابرات بر اساس زیرساختی که ما فراهم می‌کنیم، بتوانند در حوزه دسترسی به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به همکاری ایران و آلکاتل در گذشته و با بیان اینکه زبان مشترکی بین ایران و فنلاند وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه نوکیا، آلکاتل را خریده، فعالیتش جامعیت پیدا کرده و با سندی که فردا امضا می‌کنیم، عزم دو دولت را برای همکاری دو کشور نشان می‌دهد.

واعظی با تاکید بر حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه همکاری با شرکت‌های فنلاندی، خاطرنشان کرد: پیش از همه چیز، روابط بانکی ما حتما باید تنظیم شده باشد، زیرا بدون تنظیم روابط بانکی، صحبت از این قراردادها و پروژه‌ها امکان‌پذیر نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ایران از شرکت‌هایی از کشورهای مختلف پیشنهاد دارد، ادامه داد: طبیعی است شرکت‌ها طرفی را انتخاب می‌کنند که خواسته‌هایشان را بیشتر مورد توجه قرار دهند. البته امیدواریم در پایان سفر هیات فنلاندی، فضای خوبی برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها فراهم شود.

در این مراسم همچینن اپراتورهای تلفن همراه و برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت حضور داشتند و همچنین مطرح شد که همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته با نوکیا همکاری داشتند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید