Performancing Metrics

معینی: با کنترل هیجان و اعتماد به نفس می‌توانیم بر عربستان غلبه کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 377738
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 05:11
تیم ملی جوانان 8 بازیکن لیگ برتری دارد
سرپرست کمیته جوانان می گوید فدراسیون فوتبال در تمام شرایط نگاه بسیار خوبی به تیم های پایه دارد.

فریدون معینی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فریدون معینی گفت: تیم ملی جوانان از آذر ۹۳ فعالیتش را با انتخاب مربیان آغاز کرد و بعد از آن استعدادیابی اولیه را سپری کرده و فعالیتش را با حضور در تورنمنت بین المللی قطر آغاز کرد. کادر فنی جوانان در استعدادیابی بازیکنان استمرار ویژه ای داشت تا آنجا که توانست بازیکنان مستعد جوان کشور را جذب و تیم نسبتا خوبی را برای بازی‌های مقدماتی جوانان آسیا مهیا کند.
وی در ادامه بیان کرد: در مرحله مقدماتی به عنوان تیم اول و با اقتدار به مرحله نهایی مسابقات آسیایی جوانان صعود کردیم. پس از مسابقات مقدماتی در تیم ملی جوانان هشت بازیکن لیگ برتری راه پیدا کردند و قطعا این نشان از عملکرد خوب و نظم کادر فنی تیم جوانان است. در چند اردویی که در کنار این تیم بودم، احساس کردم کادر فنی جوانان تیم مسنجمی را جمع آوری کرده و نگرش بازیکنان را تغییر داده است، چرا که بازیکنان از باشگاه‌های مختلف هستند و هماهنگ کردن آنها کار بسیار سخت و دشوار است و پیروانی به همراه دستیارانش برمک و پورمند به خوبی از عهده این مسئولیت برآمدند.
معینی در ادامه افزود: فدراسیون فوتبال، کمیته جوانان و کمیته فنی و توسعه این تیم را تا اعزام به مسابقات نهایی آسیا حمایت کردند. همچنین در آخرین بازی تمرینی جوانان با تیم ملی بزرگسالان خوشحال شدم که کادر فنی و بازیکنان از فلسفه کی روش نهایت استفاده را کردند و در بازی‌های سخت تمرکزشان را بیشتر و احساس مسئولیت می‌کنند که این را در بازی شب گذشته مقابل ازبکستان به خوبی به نمایش گذاشتند.
سرپرست کمیته جوانان درباره عملکرد ملی پوشان در بازی‌های گروهی، بیان کرد: در گروه بسیار سختی قرار داشتیم. در بازی اول مقابل قطر که مدافع عنوان قهرمانی بود،  بچه‌ها به خوبی بازی کردند. در مسابقه دوم با ژاپن که یکی از تیم های مطرح در آسیا است، تیم ما سازمان دفاعی بسیار عالی داشت و موقعیت‌های خوبی در خط میانی و حمله ایجاد کردند، حتی گل صحیح ما را داور مسابقه متاسفانه نپذیرفت. در آخرین بازی مقابل یمن برای صعود، باید ۳ امتیاز لازم را کسب می کردیم. البته می توانستیم با نتیجه خوبی این تیم را ببریم که یک بر صفر این بازی به پایان رسید و قطر با شکست برابر ژاپن ۴ امتیازی شد و تیم ملی جوانان ایران با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم راه پیدا کرد.
وی در ادامه درخصوص عملکرد بازیکنان مقابل ازبکستان، تصریح کرد: هدف ما حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا و صعود به جام جهانی بود که این مهم با توانایی، شایستگی و تلاش بازیکنان و کادر فنی رخ داد. تیم ملی جوانان لیاقت و شایستگی این را داشت که به جام جهانی صعود کند. همه بر این نکته واقف هستند که دیدار در مرحله پلی آف بسیار حساس است و تیمی که بتواند هیجانات بازی را کنترل و اعتماد به نفس بالای داشته باشد می تواند موفق از زمین مسابقه خارج شود که خوشبختانه این امر مهم در بازی شب گذشته مقابل ازبکستان میسر شد.
سرپرست کمیته جوانان درباره تیم عربستان، خاطرنشان کرد: عربستان تیم قدرتمندی است، البته توانایی بازیکنان ما هم بالاست و اگر به درستی بتوانیم بازیکنان را از نظر ذهنی و بدنی برای بازی روز پنجشنبه مقابل عربستان آماده کنیم، مطمئنا جوانان ایران می‌توانند عملکرد مثبتی در این مسابقه داشته باشند و با پیروزی مقابل این تیم به فینال مسابقات راه پیدا کنند.
معینی در پایان با تشکر از حمایت‌های فدراسیون فوتبال از تیم جوانان اضافه کرد: فدراسیون فوتبال در تمام شرایط نگاه بسیار خوبی به تیم های پایه دارد و امیدوارم در آینده نواقضی که در کادر ما است با کمک فدراسیون برطرف شود. همچنین از حامیان تیم های پایه که باشگاه‌ها هستند نهایت تشکر را دارم، چرا که تعامل خوبی با کمیته جوانان و کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال داشتند.
تیم ملی جوانان روز پنجشنبه ششم آبان در مرحله نیمه نهایی از ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران به مصاف جوانان عربستان می رود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید