Performancing Metrics

مجموعه تازه «اسلحه مرگبار» جنایی، اما با رگه های طنز | اتاق خبر
کد خبر: 377781
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 12:35
از ۱۹۸۶ به بعد که ساخت سری فیلم های پلیسی ـ جنایی و در عین حال قدری مفرح «اسلحه مرگبار» شروع شد.

به گزارش اتاق خبر، نام دنی گلوور هم به عنوان یکی از اعضای تیم دو نفره پلیس حاضر در این فیلم «نفر دیگر مل گیبسون بوده) با این چهارگانه ماندگار عجین شده است اما حالا که شبکه سینمایی ـ تلویزیونی فاکس در حال ساخت سریالی از روی آن فیلم است، از دیمون وایانز قدری جوان تر درخواست شده که رل سالها بازی شده توسط گلوور را در این مجموعه ایفا کند و بدیهی است که او نیز پذیرفته باشد. جانشین مل گیبسون در ورسیون تلویزیونی «اسلحه مرگبار» نیز کلین کرافورد است ولی فرقی نمی کند زیرا کرافورد هم مثل گیبسون از کاراکتر ریگز یک پلیس بازیگوش و قدری دیوانه وار می سازد و مورتاگ نیز با بازی وایانز پلیسی است که بیشتر از همکارش منطق و اصول را رعایت و اجرا می کند و رفتارش عقلایی تر از ریگز قدری مجنون است. با این اوصاف جا دارد بپرسیم وایانز درباره رل محوله به وی و این سریال تازه که ادامه دهنده داستان های «اسلحه مرگبار» است، چه چیزهایی برای گفتن دارد و نظرش درباره این داستان ها چیست.

 

***

 

|لابد از دوستداران فیلم های سینمایی «اسلحه مرگبار» بودید که بازی در این مجموعه را پذیرفتید.

ـ قطعا همین طور است. ارتباط بین دو پلیس حاضر در ماجرا به بهترین شکل به تصویر کشیده شده و هماهنگی جالبی دارند. بهتر و جالب تر از همه این که «اسلحه مرگبار» در عین جدی بودن ظاهری سوژه هایش سرشار از شوخی های ظریف و صاحب تمی همراه با خنده های لحظه ای بابت کارهای کارآگاه ریگز و توصیه های همیشگی اما بی نتیجه مورتاگ به وی است.

|البته کاراکتر محوله به شما نیز در گذشته با بازی دنی گلوور بارها به وادی شوخی و خنده زده است.

ـ او ذاتا خنده رو و اهل برخوردهای سطحی نیست و کارها و حرف هایش واکنش او به اقدامات ریگز است. اصولا شیرینی فیلم های «اسلحه مرگبار» که امیدواریم به سریال هم بسط یافته باشد، ساختن فیلم هایی جنایی است که بارقه های طنز هم دارند.

|آیا برای کامل تر شدن کارتان با دنی گلوور تماس گرفته و گفت و گو کردید؟

ـ خیر. از او می ترسم و همیشه از دستش فراری ام. بخصوص حالا که نقش و شغل ۳۰ ساله او را گرفته ام.

|اصولا در کاراکتر مورتاگ چه چیزهای جالبی را یافته اید؟

ـ او در عین پشتکار فراوان مردی است که به خانواده اش بسیار بها می دهد و اهل زندگی آرام نیز هست. او مردی است که از خطرهای بزرگ عبور کرده و در نتیجه قدر زندگی را می داند. خود من چندی پیش یک عمل جراحی مغز داشتم و فکر می کردم که حین عمل می میرم و پس از بازگشت و زنده ماندن، قدر زندگی را بیشتر می دانم.

|آیا این رل را بدون راه دادن این ایده به مغزتان بازی کردید که یک نفر پیشتر این نقش را ایفا کرده و یا اصلا توجهی به این مسئله نکردید؟

ـ نمی توان بازی طولانی مدت یک فرد در یک رل را نادیده گرفت. مثل کارهای شکسپیر می ماند که هزاران بار بازی و ایفا شده است ولی همیشه نسخه تازه ای هم در راه است.

|چند بار به متن فیلم ها رجوع و از آنها الگوبرداری کردید؟

ـ سعی کردم این کار را نکنم زیرا در آن صورت چیزهایی ملکه ذهنم می شود که نباید بشود و روی بازی و روش های طراحی شده توسط خودم اثر منفی می گذارد. اگر این کار را می کردم، به جای ارائه یک بازی و سیستم نو فقط کارهای دنی گلوور را تقلید می کردم.

|برای انجام کارهای فیزیکی و تامین نیازهای جسمانی «اسلحه مرگبار» که اصولا داستان های پرتحرکی را در بر دارد، چه کردید و آمادگی شما در این زمینه چطور حاصل آمد؟

ـ بر حجم دویدن و آمادگی جسمانی خود افزوده ام اما شدت و میزان این حرکات زیاد نبوده است. شاید هم ادامه قضایا را به برخی بدلکاران بسپرند.

|با اسلحه که همراه همیشگی تان در سریال است و در فیلم های چهارگانه «اسلحه مرگبار» نیز جای ثابتی داشته، چقدر آشنا هستید و کاربرد آن را تا چه اندازه می دانید؟

ـ در فیلمی مثل «ضد گلوله» دائماً با مقوله اسلحه و استفاده از آن طرف بودم ولی این بار تمرین هایی تازه هم داشتم تا بازی ام همراه با استفاده از سلاح، مناسب بنظر برسد.

|چه چیزهایی در کاراکتر مورتاگ هست که ما هنوز نمی دانیم و نیاز به توضیحات شما دارد؟

ـ او به دوستی بسیار عاقل تر از ریگز نیاز دارد ولی این را به صراحت به زبان نمی آورد.

|شما پیشتر کارهای موسوم به Sitcom و شوهای تلویزیونی را هم تجربه کرده اید و یک سریال تلویزیونی کمی دراماتیک مثل «اسلحه مرگبار» را در قیاس با آن در کدامین جایگاه قرار می دهید؟

ـ «Sitcom» ها مفرح و بالنسبه راحت اند اما فیلم های دراماتیک زمان بر هستند و فرو رفتن در قالب های آن سخت است و هر روز آن یک چالش تازه به حساب می آید. گاهی مدت کار ما در هر روز به ۱۴ ساعت بالغ می شود.

|چطور با کلین کرافورد که نقش ریگز را بازی می کند، به تفاهم و هماهنگی موردنظر رسیدید؟

ـ موظف به انجام این کار بودم و چگونگی آن اهمیتی ندارد. کلین کرافورد بازیگر توانایی است و تکه هایی خاص خود دارد که می توان شناخت و روی آن کار و سرمایه گذاری کرد.

|چه زمانی فهمیدید که آدم بامزه ای هستید؟!

ـ زمانی که در مدرسه آن قدر مزه پراکنی کردم که بیرونم کردند! سال سوم دبیرستان بودم.

|بهترین و ماندگارترین رل های عمر هنری تان کدامین نقش ها و فیلم ها بوده است؟

ـ به عمر هنری ام اشاره نمی کنم و آن را به صاحب نظران می سپرم اما در زندگی واقعی و غیر حرفه ای من همین که پدر بزرگ شده ام و نوه دارم، بهترین و ماندگارترین کار و اثر زندگی ام بوده است.

|بچه های زیادی دارید اما بجز دیمون جونیور کدامیک وارد کارهای هنری شده اند؟

ـ همگی آنها به دنیای نمایش علاقه دارند و به گونه ای وارد آن شده اند اما تعدادی هم ترس از صحنه دارند و هنوز جا نیفتاده اند. به زودی تعداد وایانزها بسیار بیش از این خواهد شد.

 

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید