Performancing Metrics

دردسرسازترین امکانات خودروهای پیشرفته | اتاق خبر
کد خبر: 377819
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 17:36
مجله "کانسیومر ریپورتس" گزارش سالانه قابلیت اطمینان خودرو ۲۰۱۶ را منتشر کرده و در این گزارش متداول‌ترین شکایتهای مالکان خودرو و مشترکان این نشریه را اعلام کرده است.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایسنا، سیستمهای اطلاعات سرگرمی پیشرفته و جعبه دنده چند سرعته که مصرف سوخت را بهینه می کنند، مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

این مشکلات باعث تعجبی کسی نیست زیرا در حدود یک دهه، خودروها از تجهیزاتی مانند رادیو و دستگاه بخش سی دی به رابطهای کاربری لمسی پیچیده ای مجهز شده اند که همه وظایف از ناوبری جی پی اس گرفته تا صوت و یکپارچگی با تلفن هوشمند را انجام می دهند.

بیشتر خودروسازان سیستمهای اطلاعات سرگرمی خود را طراحی می کنند و بعضی در این زمینه بهتر از سایرین عمل کرده اند. اما حتی سیستمهایی که حداقل مشکلات را داشته اند، همچنان مشکلاتشان در دست حل شدن است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، جعبه دنده‌هایی که برای مصرف بهینه‌تر سوخت طراحی شده اند هم یک مشکل دیگر هستند. در حالیکه جعبه دنده‌های چهار سرعته و پنج سرعته اتوماتیک سابق بر این متداول و قابل اطمینان بودند اما جعبه دنده‌های جدیدتر هفت، هشت و ۹ سرعته در سالهای اخیر معرفی شده اند. این سرعتهای اضافی به همراه رایانه‌های مدیریت موتور پیشرفته، مصرف بهینه‌تر سوخت را امکان پذیر می کنند.

البته این برای زمانی است که این جعبه دنده‌ها درست کار کنند. اما اخیرا مشکلاتی داشته اند که ممکن است راننده‌شان را کلافه کند.

اما مسئله نگران کننده این است که روند طراحی اطلاعات سرگرمی از شتاب نیافتاده است و هر روز فناوری پیشرفته‌تری عرضه می شود زیرا خریداران خودرو خواستار آن هستند. از سوی دیگر خودروسازان آماده آینده ای می شوند که در آن استانداردهای اقتصاد سوخت سخت گیرانه‌تر می شود. بنابراین ناچارند بدنبال راه‌هایی برای افزایش بهینگی مصرف سوخت مدلهایشان باشند به ویژه که تمایل دارند به فروش شاسی بلندها و پیکاپهای بزرگ بسیار سودآور ادامه دهند.

صنعت خودرو در دو سال گذشته در زمینه قابلیت اطمینان پیشرفتهای شگرفی داشته است به طوریکه هیچ خودروی واقعا بدی وجود ندارد.

اما اگر رقابت برای سیستمهای اطلاعات سرگرمی پیشرفته‌تر ادامه پیدا کند و خودروسازان راه‌های ساده‌تری برای بهبود اقتصاد سوخت پیدا نکنند، در این صورت صنعت خودرو ممکن است در اطمینان پذیری که با دشواری بدست آورده است، دچار پسرفت شود.

94105

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید