Performancing Metrics

دولت خود را درگیر آمار اشتغال نکند | اتاق خبر
کد خبر: 377822
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 09:44
مقام مسئول کارگری به دولت پیشنهاد کرد که در جریان ارائه آمارهای اشتغال خود را درگیر ارقام و اعداد نکند چون هر خانه‌ای که جوان بیکار دارد آمار اشتغال را سخت باور می‌کند و با این اوصاف دولت باید سرعت بیشتری به خروجی برنامه‌های اشتغالش بدهد.

اتاق خبر: فتح اله بیات، امروز کارشناسان، اقتصاددانان، کارگران و بدنه بازار کار حقایق را به خوبی می بینند و لمس می‌کنند بنابر این دولت و وزارت کار وقت خود را صرف آمار نکنند و اعداد و ارقامی ندهند که بعدها پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: تناقض در آمارهای اشتغال برای اولین بار نیست که مطرح می‌شود و همواره در صحبتهای مسئولان مرکز آمار، دولت و وزارت کار با آمارهای متناقض رو به رو هستیم و نظرات متفاوتی در این خصوص ارائه می‌شود.

بیات در عین حال معتقد است: اگر این دولت جلوی تعدیل و ریزش نیروهای کار را گرفته و حداقل شغل را هم ایجاد کرده باشد هنر کرده است.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور گفت که مهار بیکاری به مرور زمان اتفاق می‌افتد و این کار به یک برنامه قوی و منسجم و منظم نیاز دارد.

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: سرعت جریان اشتغال کند است به همین دلیل ملموس نیست. دولت باید به روند برنامه‌های اشتغال خود سرعت و شدت بیشتری بدهد چون مردم با داشتن جوان بیکار در خانه آمار اشتغال را به سختی باور می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: دوران پسابرجام، حضور مقامات خارجی در ایران و گسترش همکاری با کشورهای دیگر در عرصه‌های مختلف این سرعت و سبقت را در بخش‌های تولید و صنعت ایجاد کند و به بازار کار تحرک بدهد.

بیات در پایان گفت: اگر برجام از لحاظ اقتصادی، تجاری، صنعتی و تولیدی قوت بگیرد و در بخشهایی که پتانسیل قابل توجهی داریم مثل گردشگری و جهانگردی بیشتر متمرکز شویم کاهش نرخ بیکاری دور از آرزو نیست.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید