Performancing Metrics

یک وزیر بحرینی تاریخ کشورش را تحریف کرد! | اتاق خبر
کد خبر: 377860
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 21:38
وزیر امور پارلمان در دفتر سلطنتی بحرین اعلام کرد، این کشور از زمان روی کار آمدن رژیم آل خلیفه در سال ۱۷۸۳ مستقل بوده است!

اتاق خبر: غانم البوعینین، وزیر امور پارلمان در دفتر سلطنتی بحرین در اظهاراتی مضحک گفت: بحرین از زمان ورود احمد فاتح در سال ۱۷۸۳ مستقل بوده و مساله‌ای به اسم استعمار بریتانیا وجود ندارد بلکه توافقنامه‌ای میان بحرین و بریتانیا وجود داشت!

ماجد الماجد، نماینده بحرینی خشم خود را از اظهارات البوعینین ابراز داشت و گفت که وی تاریخ را تحریف کرده است اما البوعینین همچنان بر نظر خود پافشاری و تأکید کرد که وی تاریخ را جعل نکرده است.

در اوایل قرن ۱۶ میلادی با هجوم استعمار پرتغال به منطقه اقیانوس هند و خلیج فارس در سال ۱۵۰۶ میلادی ،‌ بسیاری از نقاط استراتژیک منطقه و از جمله جزیره هرمز و مجمع‌الجزایر بحرین نیز در سال ۱۵۲۱ میلادی به تصرف و اشغال آنها در آمد. پس از گذشت حدود یک قرن از اشغال پرتغالی‌ها،‌ شاه‌عباس صفوی در سال ۱۶۰۲ با لشکرکشی به بحرین آنجا را از تصرف اشغالگران خارجی آزاد کرد و مجددا به ایران ملحق شد. پس از آن مجمع الجزایر بحرین مدت ۱۸۰ سال در اختیار و تحت نظر کامل حکومت ایران بود. سپس در سال ۱۷۸۳ "شیخ احمد بن خلیفه"‌ از قبیله "‌بنی عتبه "‌ و از خاندان "‌خلیفه "‌ که از منطقه نجد در مرکز عربستان به کویت مهاجرت کرده بود به این سرزمین حمله و پس از شکست سربازان ایرانی بر آن استیلا یافت. از آن پس،‌ حکومت بحرین با حمایت همه جانبه سیاسی – استعماری انگلستان در اختیار اعضای خاندان "‌ خلیفه "‌ (آل خلیفه)‌ قرار گرفت.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید