Performancing Metrics

طلای جهانی روی ۱۲۷۵ دلار ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 377908
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 16:31
طلای جهانی تحت تاثیر تقاضای قوی برای خرید از سوی مصرف کنندگان بزرگ، به روند افزایشی معاملات روز گذشته ادامه داد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری حدود ۰.۱ درصد افزایش یافت و در ۱۲۷۵ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۲۷۶.۶۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از پنجم اکتبر بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، ۰.۱۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۵.۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۹.۹۰ دلار یا ۰.۸ درصد افزایش یافت و در ۱۲۷۳.۶۰ دلار بسته شد.

انتظار می رود تقاضا برای طلا در آستانه جشنواره‌های مذهبی هند که دادن طلا به عنوان هدیه مرسوم است، افزایش پیدا کند. همچنین طبق آمار رسمی، صادرات طلای هنگ کنگ به چین در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۶ به ۵۵۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم رسید که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. چین و هند بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان به شمار می‌روند. بعضی از تحلیلگران معتقدند فشار ناشی از افزایش قریب الوقوع نرخها با سایر عوامل از جمله تقاضای فزاینده برای خرید فیزیکی طلا از سوی چین و هند متعادل خواهد شد.

به گفته جیمز استیل، تحلیلگر شرکت مالی اچ اس بی سی، بهبود تقاضای خرید فیزیکی، زمینه را برای ادامه افزایش قیمت طلا فراهم می کند. سرمایه گذاران طلا تاثیر منفی دلار قوی‌تر بر این فلز را نادیده گرفته اند.

ادامه ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری و رشد تقاضای آسیایی، وضعیت طلا را تثبیت کرده است.   به گفته دومنیک اشنایدر، تحلیلگر شرکت مدیریت سرمایه یو بی اس، بازارها احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا را در قیمتها لحاظ کرده اند. بانک مرکزی آمریکا ممکن است امسال نرخهای بهره را افزایش دهد اما روند تحکیم سیاست پولی این بانک تدریجی خواهد بود و بنابراین نرخهای بهره واقعی این کشور در واقع منفی خواهند  بود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را در دسامبر افزایش خواهد داد. در این بین، اظهارات اخیر مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلیس، انتظارات برای گسترش سیاستهای تسهیلی در اروپا را مورد تردید قرار داد در حالیکه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا اظهار کرده است ترجیح می دهد نرخهای بهره برای مدت طولانی پایین نماند.

پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلاست زیرا به این فلز که بازدهی ندارد، کمک می کند با دارایی‌های رقیب دارای بازده بهتر رقابت کند.

ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۳۴ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۸۳ تن رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در یادداشت تحقیقاتی نوشت: ابهاماتی که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد، تا پایان سال ۲۰۱۶ از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۷.۷۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۴۵ درصد افزایش، به ۹۶۷.۵۰ دلار صعود کرد و هر اونس پالادیم با ۰.۶۳ درصد افزایش، ۶۳۷ دلار معامله شد.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید