Performancing Metrics

تدابیر شدید امنیتی در بازی فولادخوزستان و استقلال | اتاق خبر
کد خبر: 377938
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 02:32
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز از انجام تدابیر امنیتی برای برگزاری هر چه بهتر دیدار دو تیم فولاد و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر اهواز خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی ‌مظفری ‌در خصوص جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) با محوریت بررسی راهکارهای برگزاری دیدار تیم‌های فولادخوزستان و استقلال تهران در امنیت بالا، اظهار کرد: ‌در این راستا جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته امنیتی و خدماتی در فرمانداری اهواز برگزار کردیم و تدابیر لازم نیز برای این بازی اندیشیده شد. قرار بر این شد که این بازی به بهترین نحوه ممکن پوشش امنیتی داده شود و ان‌شاءالله دیگر شاهد هیچ‌گونه حوادث تلخ و ناگواری در ورزشگاه غدیر اهواز نباشیم.
وی در خصوص پاکسازی ورزشگاه غدیر از سنگ و کلوخ نیز گفت: ‌در حال حاضر نیروهای شهرداری در استادیوم غدیر حضور دارند، البته این مسوولیت متوجه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات فوتبال استان است اما اکنون همه ادارات را پای کار آورده‌ایم و همه در حال همکاری هستند تا این ورزشگاه از سنگ و کلوخ پاکسازی شود. ضمن این‌که نقاط آسیب‌پذیر استادیوم هم شناسایی شدند و تذکرات لازم به ادارات مربوط هم‌چون یگان ویژه و نیروی انتظامی داده شد تا ان‌شاءالله در آن مکان‌ها پوشش لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جایگاه دوم ورزشگاه برای این بازی خالی باشد، گفت: ‌فعلا چنین تصمیمی اتخاذ نشده است و در صورتی که هواداران به ورزشگاه بیایند آن قسمت نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
وی افزود: ‌برای این بازی اعلام شده است که تمام افرادی که می‌خواهند وارد ورزشگاه شوند تا آخرین لحظه باید با خریدن بلیت وارد ورزشگاه شوند و کسی حق ندارد بدون بلیت وارد شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد، هم هیات فوتبال هم یگان ویژه و هم باشگاه فولادخوزستان باید پاسخگو باشند، چرا که یکی از علت‌های بی‌نظمی این است که متاسفانه باشگاه فولاد بلیت‌فروشی نمی‌کند و یکسری افراد بدون مسوولیت وارد می‌شوند و این حوادث پیش می‌آید.
مظفری درباره حضور یگان ویژه با نیروهای بیشتر در ورزشگاه نیز گفت:‌ یکی از بحث‌هایی که در این جلسه داشتیم این بود که پوشش امنیتی توسط یگان ویژه با امنیت بالاتری انجام شود، ضمن این‌ که با تعداد نیروی بیشتر در ورزشگاه استقرار داشته باشند. حتی گفتیم در صورت نیاز از سپاه نیز نیرو در اختیارشان خواهیم گذاشت. یگان ویژه نیز همیشه بین هواداران حضور و استقرار داشته‌ است.
وی بیان کرد: ‌ان‌شاءالله با تدابیری که اندیشیده می‌شود، نظم و انضباط رعایت شود و مردم شاهد یک بازی با نشاط و با طراوت باشند و بازی جان‌دار و در سلامت کامل برگزار شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز گفت: با توجه به تدابیری که در نظر گرفته‌ایم، ‌ان‌شاءالله دیگر شاهد حوادثی که در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس پیش آمد، نباشیم. آروزی قلبی ما این است که بازی‌ها در صحت و سلامت کامل برگزار شوند و هیچ حادثه ناگواری در ورزشگاه اتفاق نیافتد.
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای شناخت افرادی که در ورزشگاه دست به چنین رفتارهایی می‌زنند، دارید، عنوان کرد:‌ اکنون دوربین‌های مدار بسته در ورزشگاه هستند و علاوه بر آن اگر ضرورتی داشته باشد و آقایان به ما اعلام کنند، دوربین‌هایی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا مشکلی در خصوص پوشش این موضوع نداشته باشند. از این تاریخ به بعد هم اگر هواداری دست به حرکات ناهنجاری بزند و شناسایی هم شود، در جلسه شورای تامین مصوب خواهیم کرد که ورود او تا پایان مسابقات به ورزشگاه منع شود.
مظفری در خصوص محصور کردن پارکینگ خودروها در ورزشگاه غدیر نیز خاطرنشان‌کرد: هواداران وقتی می‌خواهند از استادیوم خارج شوند دیگر نباید از بین خودروها عبور کنند چرا که اتفاق افتاده است، هواداری که عصبانی است به اولین نقطه‌ای که ورود پیدا می‌کند، می‌خواهد خشونت خود را خالی کند. این هوادار به اولین جایی هم که دسترسی پیدا می‌کند، پارکینگ خودروها است. متاسفانه به نظر من این بخش غیر استاندارد ساخته شده است و باید به صورتی باشد که در مسیر ورود و خروج تماشاگران نباشد.
وی افزود: خدا را شکر اکنون تدبیری اندیشیده شد که این مشکل حل شود. در همین راستا نیز از شب گذشته (سه‌شنبه) محصور کردن پارکینگ آغاز شده است و افراد در حال انجام کار هستند و ان‌شاءالله که تا فردا کار تمام ‌شود تا دیگر شاهد مشکلی در این زمینه هم نباشیم.
 مظفری درباره کنترل ورود خودروها به ورزشگاه نیز عنوان کرد:‌ از نظر قانون هیچ خودرویی نباید وارد ورزشگاه شود و تاکید و دستور ویژه هم صادر کردیم که هیچ خودرویی حق ورود به داخل استادیوم را ندارد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز گفت: با توجه به این‌که خوزستان مهد فوتبال است، از هواداران شریف و عزیز خوزستانی انتظار داریم که اخلاق اسلامی را رعایت کنند. این هواداران باید الگویی برای تمام کشور باشند. این حوادث تلخ و ناگواری که اتفاق می‌افتد باعث بدنامی استان‌مان می‌شود.
وی بیان کرد:‌ از هواداران می‌خواهیم اگر افرادی هستند که ورزشگاه می‌آیند و مشکلی را به وجود می‌آورند و حادثه‌ساز می‌شوند، با یگان ویژه همکاری کنند و آن‌ها را تحویل دهند تا دیگر شاهد حوادث این چنینی در ورزشگاه نباشیم.
مظفری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برای این دیدار کارت VIP صادر نشود، عنوان کرد: ‌خیر چنین بحثی را نداشتیم و ما چنین اعتقادی را نداریم. به باشگاه فولادخوزستان هم تاکید کردیم که این کارت باید صادر شود. به هر حال قرار نیست از این راه‌ها وارد شویم و باید فرهنگ‌سازی و قانون رعایت شود. به هر حال این‌که بگوییم کارت صادر نشود و سکوها خالی باشند، جالب نیست. معتقدم که حتما باید بلیت VIP تهیه شود و در اختیار افراد قرار داده شود، ضمن این‌که افرادی که در VIP قرار می‌گیرند باید شأن این جایگاه را حفظ کنند.
 
دیدار تیم‌های فولادخوزستان و استقلال تهران از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۸ فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید