Performancing Metrics

محرومیت هواداران استقلال خوزستان یک تلنگر است | اتاق خبر
کد خبر: 377968
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 06:49
حسن زاده:
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم مجازاتی که برای تماشاگران در نظر گرفته می شود، بازدارنده باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسماعیل حسن زاده- رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از مقام‌های مسئول و اطلاعاتی که از هوداران مسابقه جمع آوری کردیم، به این نتیجه رسیدیم که باید مجازاتی را برای تماشاگران متخلف تعیین کنیم که بازدارنده باشد. محرومیت تماشاگر از دیدن مسابقه تیم محبوبش یک تنبیه سنگین است و ما بارها تلاش کردیم که این اتفاق رخ ندهد. اعتقاد داریم که تماشاگر نباید محروم شود چرا که همه تماشاگران رفتار متخلفانه ندارند و بسیاری از آنها از تماشای فوتبال لذت می‌برند.


وی ادامه داد: وقتی تیمی مانند استقلال خوزستان در یک فصل به خاطر تخلف تماشاگرانش با تنبهات خفیف جریمه نقدی مواجه شده و این امر بازدارنده نبوده، باید سراغ تنبیهات شدیدتر می‌رفتیم. البته رایی که صادر کرده ایم؛ قابل اعتراض در کمیته استیناف بوده و پس از بررسی این کمیته وفق مقررات تصمیم گیری می‌شود و در نهایت رای نهایی به مرحله اجرا می‌رسد.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه استقلال خوزستان در آینده‌ای نزدیک می‌خواهد میزبان مسابقات آسیایی شود و افراد برگزار کننده مسابقات از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و از کشورهای دیگر خواهند بود. وقتی باشگاهی در آستانه مسابقات مهم لیگ قهرمانان آسیا است باید بسیار دقیق‌تر و بدون حاشیه مسابقه را برگزار کنند. اگر چه محرومیتی که ما برایشان در نظر گرفته‌ایم از دید آنها تلخ  است اما تجربه‌ای خواهد بود که آمادگی میزبانی در مسابقات آسیایی را داشته باشند چرا که  نه تنها، اگر رفتاری که منتهی به رفتار خونین شد، بلکه رفتارهایی مانند سنگ پرانی  صورت بگیرد، صدمات جبران ناپذیری برای ما رقم خواهد زد و به ضرر باشگاه خوزستان خواهد شد. امروز محرومیت تماشاگران خوزستان یک تلنگر برای آگاهی و هشدار به کسانی است که تیمشان را دوست دارند. ما طبق قوانین داخلی خودمان و فیفا و متناسب با رفتارهایی که رخ داد، رای به محرومیت سه جلسه‌ای از هواداران این تیم داده‌ایم.
حسن زاده در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم با اعمال این تنبیهات، تاثیر بازدارندگی آن را در آینده ببینیم. از بزرگترهای باشگاهها(هیات مدیره، مدیرعامل، سرمربی، لیدرها، کاپیتان و بازیکنان) از همه می‌خواهیم به قانون احترام بگذارند و رفتاری را انجام ندهند که در ورزشگاهها موجب نگرانی شود و سلامت تماشاگر را به خطر بیندازد. گاهی اوقات به عینه دیده شده که رفتار ناپسند تماشاگران به دنبال حرکت یک بازیکن یا مربی و مسئول بوده و حتی یک مصاحبه قبل از بازی باعث شده تا تماشاگر ذهنیت پیدا کند و در ورزشگاه عکس العمل نشان دهد.


وی در پایان گفت: درخواست ما از همه آنهایی که در ورزشگاه حضور پیدا می کنند یا در انجام یک مسابقه رسمی به نحوی مسئولیت دارند، این است که با احترام به قوانین و مجریان مسابقات، مخصوصا داوران، فقط به دنبال بازی و تماشای فوتبال جوانمردانه و بی درد سر باشند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید