Performancing Metrics

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در ۲۲ رشته در قزوین برگزار می شود | اتاق خبر
کد خبر: 377983
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 08:49
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه در قالب ۲۲ رشته ورزشی برگزار می شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، عین اله صادقی صبح پنجشنبه در گردهمایی رؤسا و معاونین و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت نواحی و مناطق استان گفت: توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش کردن از ضروریات برای داشتن جامعه ای سالم و پویا است.

وی افزود: ورزش در سلامت روان نیز مؤثر است، موارد افسردگی، اضطراب و ... در اثر فعالیت ورزشی بهبود می یابد، ورزش به عنوان یک فرآیند حمایتی در درمان بیماری روانی و نیز تقویت حس رقابت سالم و اعتماد به نفس نقش بسزایی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: درس تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اجرای حیات پویا و نیز برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از جمله برنامه های این حوزه است که انتظار می رود در مدارس و مناطق به جدیت پیگیری و اجرا شود.

صادقی با بیان اینکه باید فعالیت های ورزشی در مدارس قزوین توسعه یابد، امسال المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ویژه دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه در قالب ۲۲ رشته ورزشی برگزار می شود.

وی یادآور شد: سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در شکل گیری زندگی سالم برای آنها نقش اساسی دارد و می تواند به ارتقاء تحصیلی هم کمک کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: امروزه دو مؤلفه تغذیه و فعالیت های بدنی روزانه برای سلامت مطرح است، این دو در کنار هم می توانند سلامت و نشاط جامعه را به دنبال داشته باشند.

صادقی اظهار کرد: شناسایی استعدادها و ایجاد خودباوری در دانش‌آموزان از اهداف درس تربیت بدنی در مدارس است و باید مورد توجه قرار گیرد.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید