Performancing Metrics

استاندار خوزستان: به دنبال رفع مشکل مالی شرکت نورد لوله اهواز هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 377998
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 10:34
استاندار خوزستان گفت:‌ شرکت نورد لوله اهواز به سیستم بانکی بدهکار است و به همین دلیل پیگیر رفع این مشکل هستیم.

اتاق خبر:غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت تولیدی نورد لوله اهواز گفت : این شرکت نقش مهمی در تولید و صنعت کشور دارد و به همین دلیل دنبال رفع مشکلات مالی آن هستیم.
وی با اشاره به رکودی که گریبانگیر صنعت فولاد کشور شده است، افزود:‌ طبق مصوبه هیات دولت واگذاری شرکت یا کارخانه به بخش خصوصی باید با تسویه بدهی آن شرکت توسط دولت انجام شود.
وی اظهار کرد: برابر این مصوبه شرکتها در زمان خصوصی‌سازی باید هیچ گونه بدهی نداشته باشند و با‌نک‌ها و سازمان خصوصی‌سازی در خصوص شرکت نورد لوله اهواز غفلت کردند.
شریعتی تصریح کرد: ‌در خصوص نورد لوله اهواز سه بانک این مصوبه دولت را پذیرفتند اما چند بانک دیگر به این مصوبه عمل نکردند و حساب‌های نورد لوله را مسدود کردند و به این شرکت اجازه ندادند که به فعالیت خود ادامه دهد و شرکتی با این گستردگی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شد.
وی گفت:‌ بنابراین نورد لوله اهواز دچار مشکلات و تنگناهای بیشتری شد زیرا بانک‌ها با عدم پرداخت تسهیلات و وام به این شرکت باعث ‌شدند تا نورد لوله برای تامین سرمایه در گردش خود و همچنین فعال کردن خط تولید و اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود با مشکل رو به رو شود.
استاندار خوزستان عنوان کرد:‌ ارزش افزوده بخش تولید در استان باید تقویت و افزایش داده شود و نباید با اقداماتی باعث رکود و زمین خوردن این حجم ارزش افزوده باشیم به همین دلیل پیگیری برای رفع مشکلات شرکت نورد لوله اهواز را وظیفه خود می‌دانم.
شریعتی خاطرنشان کرد: مسایل این شرکت را با معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت و مدیرکل بانک مرکزی مطرح کرده‌ام و وزیر صنعت اعلام کرد اگر واقعا این مشکل وجود دارد، باید پرداخت بدهی‌های این شرکت صورت بگیرد ومدیرکل بانک مرکزی نیز قول داد که اگر این مصوبه وجود داشته باشد، دستور پرداخت بدهی‌ها را بدهد.
وی افزود:‌ در صورت پرداخت این بدهی تمام مشکلات شرکت نورد لوله اهواز حل می‌شود و باید این مسایل و مشکلات این شرکت پیگیری و دنبال شود.
وی گفت پیگیری اجرای پروژه‌های استان را تا حصول نتیجه انجام می دهم تا روان سازی چرخ صنعت و تولید در همه ابعاد شکل گیرد و ما در زمینه ایجاد بستر برای اشتغالزایی مولد و پایدار مسئولیم.
همچنین مه‌ریزی، سهامدار اصلی این کارخانه از استاندار خوزستان به دلیل پیگیرهای وی برای مشکلات این کارخانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با رفع این مشکلات شاهد افزایش تولید و رونق این کارخانه باشیم.
شرکت نورد و لوله اهواز از شرکتهای وابسته به شرکت فولاد خوزستان سال 1350 به بهره برداری رسید که در حال حاضر دارای دو کوره گرم است که سالانه قادر است 600 هزار تن انواع لوله را تولید و وارد بازار کند.
مدیر عامل این شرکت چند روز پیش مدعی شد شرکت نورد و لوله اهواز به دلیل مشکلات مالی در مضیقه است و قادر نیست سفارشات تولید را در این کارخانه انجام دهد.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید