Performancing Metrics

امضای تفاهم نامه همکاری بین مجتمع کشتی سازی ایران و شرکت هلندی | اتاق خبر
کد خبر: 378006
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 11:43
همزمان با سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به بندرعباس، تفاهم نامه همکاری بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و شرکت IHC هلند امضا شد.

اتاق خبر:مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) چهارشنبه شب در جریان امضای این تفاهم نامه اظهارکرد: براساس این تفاهم نامه شرکت ایزوایکو و شرکت آی اچ سی هلند در زمینه های مهندسی، تبادل فناوری، ساخت و تامین تجهیزات بایکدیگر همکاری می کنند.
حمید رضائیان افزود: مدیران شرکت های «دامن» و «آی اچ سی» (DAMEN و IHC) در این سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند را همراهی می‌کنند که از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی شیپ‌ یارد، تعمیرات و تغییر کاربری جهان بشمار می‌روند که تاکنون هرکدام بیش از 2 هزار شناور در کلاس‌های مختلف ساخته‌اند.
وی با اشاره به استقبال بسیار کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور توسعه روابط اقتصادی و همکاری های مشترک با ایران پس از برجام در حوزه همکاری های راهبردی در زمینه کشتی سازی، گفت: ما تمایل داریم از توانایی‌های حرفه‌ای کشور هلند در زمینه کشتی‌سازی، ساخت لایروب‌ها، یدک‌ کش‌ها و دانش تخصصی هر یک از این بخش‌ها بهره‌مند شویم.
مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه ظرفیت سرمایه‌گذاری در صنعت کشتی‌سازی ایران برای هلندی‌ها وجود دارد، گفت: در زمینه دانش تخصصی و همچنین در حوزه انتقال فناوری و ساخت و توسعه تجهیزات بسترهای مطلوبی برای همکاری وجود دارد.
در سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به هرمزگان که عصر سه شنبه چهارم آبان وارد بندرعباس شد، نمایندگان و رؤسای شرکت‌های بین‌المللی پیمانکاریِ BAM، کشتی‌سازی Damen، بندر روتردام، شرکت ساخت و تعمیر زیرساخت‌های دریایی Royal Boskails Westminster، شرکت فناوری فراساحلی Royal IHC، موسسه تحقیقاتی دریایی STC Greop، شرکت پیمانکاری لایروبی Van Oord و آژانس مهندسی و مشاوره Witteveen+Bos نیز حضور داشتند.
ملانی شولتزفان هیگن وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به دعوت وزیر نیرو کشورمان به ایران سفر کرده که پس از برگزاری دیدارهای متعدد در تهران با مقامات و مسئولان عالی کشورمان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم آبان در بندرعباس حضور یافت.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با یکهزار و ١٠٠هکتار مساحت و ٣٨٠هکتار حوضچه آرامش و در حوض خشک با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در ٣٧ کیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس احداث شده است که به صورت هلدینگ اداره می شود.

ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید