Performancing Metrics

لایحه اصلاح قانون تعاون در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 378045
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 10:47
به رغم انتقاد فعالان بخش تعاون به لایحه اصلاح قانون بخش تعاون، بررسی این لایحه در دستور کار هفته آینده کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

اتاق خبر: طبق دستور کار هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس، لایحه اصلاح قانون بخش تعاون روز یکشنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قانون بخش تعاون در سال ۱۳۷۰ به تصویب رسید و در سال ۹۳ با تغییراتی اصلاح شد. اما با گذشت حدود ۲ سال از زمان اصلاح قانون تعاون لایحه اصلاح مجدد این قانون به مجلس ارائه شد که تهیه این لایحه با انتقاد فعالان بخش تعاون همراه بوده است.

در این زمینه پیش از این بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایرانگفته بود: فعالان بخش تعاون از مفاد لایحه‌ای که اخیرا برای اصلاح بخش تعاون تدوین و به مجلس ارائه شده بی‌اطلاع هستند و در تهیه لایحه مذکور هیچ هماهنگی و تبادل نظری با اتاق تعاون انجام نشده است.

وی با بیان اینکه قانون بخش تعاون در سال ۹۲ اصلاح و در سال ۹۳ نیز از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد، افزود: در اصلاحیه سال ۹۳ بخش اعظمی از خلاء‌های قانونی موجود در این بخش رفع شد.

رئیس اتاق تعاون ایران خواستار مخالفت کمیسیون اقتصادی مجلس با کلیات این لایحه شد گفت: بسیاری از اختیارات تعاونی‌ها با تصویب این لایحه در مجلس از بین خواهد رفت.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید