Performancing Metrics

۷ هزار هکتار از باغات چای از بین رفت | اتاق خبر
کد خبر: 378053
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 18:26
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کشور نباید در تولید مواد غذایی مشکل داشته باشیم، عزم خوبی در خصوص دستیابی به خودکفایی گندم ایجاد شده است و باید حرکت جدی تری در رابطه با پرداخت مطالبات گندمکاران صورت گیرد؛ اما این مشکل به قوت خود باقی است.

اتاق خبر: نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان بیان داشت: مطالبات گندمکاران، صیادان و چایکاران پرداخت نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به صیادان و کشاورزان بدهکار است، اظهار داشت: به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده‌ایم اما مساله این است که پرداخت مطالبات را جدی نگرفته‌اند و این مساله آسیب جدی به کشاورزان وارد کرده است.

او افزود: با توجه به شرایط کشور نباید در تولید مواد غذایی مشکل داشته باشیم، عزم خوبی در خصوص دستیابی به خودکفایی گندم ایجاد شده است و باید حرکت جدی تری در رابطه با پرداخت مطالبات گندمکاران صورت گیرد؛ اما این مشکل به قوت خود باقی است.

لاهوتی تاکید کرد: ۴۰ درصد مطالبات چایکاران همچنان پرداخت نشده است و دولت ۳۰ میلیارد تومان نیز به چایکاران بدهکار است. در تمامی بخش‌های کشاورزی این مشکل وجود دارد و این مساله نشاندهنده برخی سهل‌انگاری‌ها در این بخش است.

او افزود: به نظر می‌رسد جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع بی‌انگیزه است و تلاش در خور توجهی در جهت تحقق وصول مطالبات کشاورزان انجام نداده است، ۷ هزار هکتار از باغات چای از بین رفته است، وقتی کشاورز در وضعیت بد معیشتی قرار می‌گیرد مجبور می‌شود زمین خود را واگذار کند.

لاهوتی در ادامه گفت: در خصوص بیمه کشاورزان نیز مشکلات زیادی وجود دارد، دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند اکثر کشاورزان حق بیمه خود را ماهیانه پرداخت می‌کنند و علی رغم اینکه دچار خسارت شده‌اند، خبری از دریافت خسارت نیست.

وی مدعی شد: اگر درب وزرات جهاد کشاورزی را ببندند هم اتفاقی برای کشاورزی کشور نمی‌افتد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید