Performancing Metrics

مجلس و دولت در موضوع وزرای پیشنهادی رییس جمهور همکاری می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 378135
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 10:04
صوفی
یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، گفت: از اردیبهشت سال جاری منتظر تغییر در کابینه بودیم؛ به نظر می‌رسد دولت به پویایی خواهد رسید.

اتاق خبر: علی صوفی در ارتباط با تغییرات اخیر در کابینه دولت، اظهار کرد: پیش از اینها توقع می‌رفت که دولت بر اساس انتظارات مردمی تغییراتی را در کابینه ایجاد کند؛ حالا هم که آقای روحانی به این نتیجه رسیده تا سه وزیر کابینه را تعویض کند بر اساس نوعی پاسخگویی به مطالبات موجود در جامعه است.

وی ادامه داد: آقای روحانی برآمده از رأی اصلاح‌طلبان و میانه‌روی‌هایی بودند که نسبت به مشی دولت گذشته انتظاراتی داشته‌اند مجلس پیشین هم که در راستای همان دولت بود به بسیاری از وزرای معرفی شده و همسو با برنامه‌های دولت رأی نداد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: تغییرات ایجاد شده در دولت مثبت اما ناکافی است، رئیس جمهور باید بر سایر وابسته‌های دولت مانند فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و مناطق استان‌ها هم توجه کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اظهار کرد: مجلس همیشه توقع دارد تا دولت در معرفی افراد کابینه هماهنگی داشته باشد و تا آنجایی که اطلاع داریم. این هماهنگی درباره سه وزیر معرفی شده به مجلس صورت نگرفته است. در این رابطه باید گفت که دو نفر از معرفی‌شدگان پیش از این هم به مجلس معرفی شده بودند و کارنامه فرد سوم هم روشن و شفاف است.

این عضو حزب اتحاد ملت، گفت: به نظر می‌رسد که مجلس دهم و دولت به هم نزدیک هستند و بر سر این موضوع با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از عمر دولت باقی نمانده است و با توجه به زمان‌بر بودن منسجم شدن وزیر با وزارتخانه، این تغییرات تصور می شود چندان اثرگذار نخواهد بود اما در همین راستا هم باید گفت که بر اساس پیش‌بینی‌ها روحانی در دور آینده هم رئیس جمهور است و می‌تواند باز از همین وزرا بهره ببرد.

صوفی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا ‌آقای روحانی تغییرات کابینه را به حوزه‌های اقتصادی هم بکشاند، حداقل در ارتباط با وزارتخانه‌هایی که در اردیبهشت‌ماه تغییراتشان مطرح شد بازنگری‌هایی صورت دهند.

 

مبنع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید