Performancing Metrics

وزارت ورزش باید به فکر هندبال باشد | اتاق خبر
کد خبر: 378165
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 15:09
صادقی
کارشناس و پیشکسوت هندبال معتقد است که عدم جذب بازیکن ملی در لیگ و بی‌نظمی در شروع این مسابقات ضربه بزرگی به هندبال ایران وارد ساخته است.

اتاق خبر: حمید صادقی در مورد شرایط این روزهای هندبال، اظهار کرد: این روزها، وضعیت هندبال بسیار آشفته است، شرایط خوبی ندارد و اصلاً قابل توصیف نیست. از زمانی که مهدوی استعفا کرده است همان مقدار برنامه‌ریزی و هدف‌هایی هم که در فدراسیون وجود داشت، به هم ریخته است. من فکر می‌کنم دیگر چیزی از رشته هندبال به جا نمانده‌است.

او بی برنامگی در برگزاری لیگ را ضربه بزرگی به هندبال دانست و گفت‌: قرار بود بازی‌های لیگ از هفته‌ دوم شهریور ماه برگزار شود،  ولی متاسفانه به دلیل نبودن تیم‌ها و باشگاه‌ها به اواخر مهر ماه موکول شد. اکنون نیز برگزاری آن را به اواخر آبان ماه انداخته‌اند تا بتوانند باشگاه‌ها و تیم‌ها را هماهنگ کنند. این‌ها مشکلاتی است  که در هندبال به وجود آمده است و واقعاً ضربه بزرگی به هندبال کشور زده است. باید فکر اساسی برای هندبال شود یا حداقل یک رییس فدراسیون انتخاب شود تا بتواند فدراسیون را از این اوضاع نجات دهد و به فکر هندبال باشد.

کارشناس هندبال معتقد است که وزارت ورزش و جوانان باید به فکر هندبال باشد. او در این خصوص، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان باید به فکر هندبال باشد، با این شرایطی که اکنون در هندبال وجود دارد، اگر وزارت کاری نکند یا رییس جدید انتخاب نشود، من فکر می‌کنم هندبال بیشتر از این ضربه خواهد خورد. امسال تنها رشته‌ای که نابود شده هندبال است. من تصور می‌کنم هندبال محو شده است. واقعاً وزارت ورزش  و جوانان باید به فکر هندبال باشد.

وی دلایل اصلی مشکلات موجود در هندبال را نبود ‌اسپانسر عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که هندبال را از سایر رشته‌ها همانند والیبال متمایز می‌کند، این است که سایر رشته‌ها دارای رتبه در سطوح بین‌المللی هستند. بنابراین ‌اسپانسر خواه ناخواه جذب آن رشته‌ها می‌شود. متاسفانه اتفاقاتی در این رشته وجود دارد  که سبب نبود ‌اسپانسر شده است و این اصلی‌ترین مشکل هندبال است و تا حل نشود وضعیت هندبال همین است. تا زمانی که هندبال  پخش تلویزیونی ندارد، بنابراین حامی و پشتیبان هم ندارد.

او با بیان این که برای گرفتن پخش تلویزیونی باید فدراسیون اقدام کند، توضیح داد: برای گرفتن پخش تلویزیونی باید با سازمان صدا و سیما تعامل داشته باشیم. سال گذشته من در جریان این کار بودم، برای گرفتن پخش تلویزیونی برای تیم کفش ملی باید پولی را به صدا و سیما پرداخت می کردیم، اما ما ‌اسپانسر نداشتیم، چطور باید پخش تلویزیونی می‌گرفتیم؟ این مشکل باید از سوی فدراسیون هندبال حل شود تا باشگاه‌ها به مشکل بر نخورند. فدراسیون باید مستقیم برای این منظور وارد عمل شود و با صدا و سیما تعامل کند، روز و ساعت مسابقات را مشخص کند تا بتوانند پخش تلویزیونی دائمی بگیرد. چون این پخش است که طرفداران به این رشته را زیاد می‌کند و سبب جذب ‌اسپانسر بیشتر خواهد شد و تاثیر زیادی در پیشرفت این رشته خواهد داشت.

صادقی در خصوص شرایط کنونی خود نیز، گفت‌: در فصل جدید فعلا جذب هیچ تیمی نشده‌ام. چند تیمی پیشنهاد داده بودند، ولی متاسفانه آن‌ تیم‌ها منحل شدند. اکثر تیم‌ها یا از مربیان بومی استفاده می‌کنند و یا پولی ندارند تا بتوانند مربی جذب کنند. برخی تیم‌ها نیز مثل سپاهان، مس کرمان و اراک نیز مربیان مشخص شده دارند. اگر در تیمی جذب شدم که در لیگ فعالیت خواهم کرد، در غیر این صورت مربیگری بر روی رده‌های پایه را در فصل جدید انجام خواهم داد. البته به فکر راه‌اندازی مدرسه هندبال نیز هستم.

او برگزاری لیگ برتر بدون حضور ملی‌پوشان را پویا ندانست و تصریح کرد: درست شدن شرایط کنونی لیگ خیلی سخت است. با چند مربی که صحبت می‌کردم متوجه شدم با وجودی که لیگ 21 آبان ماه آغاز می‌شود، اما هنوز هیچ تیمی به جز گچساران آن هم به سبب اعزام به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تمرینات خود را آغاز نکرده‌اند. بسیاری از تیم‌ها از بازیکنان رده جوانان کمک گرفته‌اند؛ سپاهان اصفهان بر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرده است. حال هنگامی  که در یک لیگ ملی‌پوشان نتوانند جذب شوند و به قولی بیکار و آواره باشند آن لیگ چه عایده‌ای خواهد داشت؟ تنها چند ملی‌پوش ما لژیونر هستند، ولی اکثر ملی‌پوشان جذب تیم‌ها نشده‌اند و از دست می‌روند این لطمه بزرگی به هندبال خواهد زد. لیگ این چنینی پویایی نخواهد داشت.

کارشناس و پیشکسوت هندبال لیگ پویا را سبب موفقیت تیم‌ ‌ملی دانست، او در این مورد تصریح کرد: پویایی لیگ می‌تواند در پیشرفت و موفقیت تیم‌ ‌ملی خیلی موثر باشد،  ولی متاسفانه همان طور که گفتم هندبال نابود شده است! وقتی که لیگ پویایی نداریم چطور می‌توان توقع داشت که در سال آینده برای حضور در مسابقات آسیایی، تیم‌ ‌ملی خوبی داشته باشیم؟ وقتی در حال‌ حاضر ملی‌پوشان بیکار هستند و بازیکن ملی را هیچ باشگاهی نمی‌خواهد، چطور می‌توان توقع داشت تیم‌ ‌ملی در سال آینده در مسابقات آسیایی از هندبال ایران دفاع کند؟

او در انتهای سخنانش با بیان این که عدم جذب بازیکن ملی در لیگ و بی نظمی در شروع لیگ برتر ضربه بزرگی به هندبال ایران زد ، گفت‌: هندبال ایران خوب شده و به اوج خود رسیده بود. هندبال ایران به جایی رسیده بود که روز به روز به پیشرفت این رشته نزدیک بودیم، اما این اتفاقات ایجاد شده لطمه بزرگی به هندبال ما زد. عدم جذب ملی‌پوشان در تیم‌های لیگ و بی نظمی در برگزاری لیگ

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید