Performancing Metrics

بسیج اپراتورهای موبایل و اینترنت برای زوار اربعین+هزینه هر دقیقه مکالمه ایران-عراق موبايل | اتاق خبر
کد خبر: 378183
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 18:35
افزایش هرساله تعداد زوار اربعین موجب شده است اپراتورهای تلفن همراه و مسئولان دولتی پیش از این ایام به فکر یافتن راه چاره‌ای برای ارتباطات زوار بوده و وعده‌هایی در زمینه کاهش تعرفه‌ها در این ایام داده‌اند.

اتاق خبر: تعداد بالای زوار اربعین و از سوی دیگر مواردی مانند وضعیت امنیت عراق باعث می‌شود ارتباطات بسیاری میان مردم کشور و زائران انجام شود به گونه‌ای که در ایام عزاداری اربعین سال قبل، زائران ایرانی به گواهی آمار بیش از ۳۶ میلیون دقیقه مکالمه تلفنی داشتند.

اما در سال ۱۳۹۴ و پیش از این ایام وزیر ارتباطات و مدیران عامل اپراتورها نیز سفری به عراق داشته و مذاکرات متعددی به عمل آوردند تا مشکلات سال‌های قبل در ارتباطات ایام اربعین تکرار نشود. پس از این ایام نیز وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش های متعدد صورت گرفته برای برقراری بدون مشکل تماس ها خبر داد و گفت: از ماه ها قبل تلاش های مختلفی صورت گرفته تا با افزایش ۱۰ برابری زیر ساخت ارتباطی دو کشور زائران اربعین با کمترین اختلال ارتباط برقرار کنند و بر همین اساس خوشبختانه طی این مدت مشکل خاصی در شبکه ارتباطی میان دو کشور گزارش نشد.

امسال نیز از مدتها قبل برنامه‌ریزی های مختلفی در این زمینه صورت گرفت و از نیمه مرداد ماه مدیرعامل شرکت زیرساخت به صحبت در این زمینه پرداخت و یادآور شد: مذاکراتی با عراق در زمینه‌ی کاهش تعرفه در حال انجام است.

البته در سال‌های گذشته بر لزوم افزایش ظرفیت و همکاری اپراتورهای عراقی نیز تاکید می‌شد که محمد جواد آذری جهرمی در این باره نیز تاکید کرد:در سال جاری اپراتورهای عراقی قول داده‌اند ظرفیت شبکه‌ای خود را نسبت به سال گذشته بهبود بخشند.

وی همچنین در صحبت‌های پیشین خود از تقسیم کار اپراتورها برای ارتباط‌ دهی مناسب در این ایام یاد کرد و ادامه داد: قرار بر آن است که یکی از اپراتورها مسیر بین نجف تا کربلا را به ارائه‌ خدمات وای فای بپردازد که البته در این زمینه سرمایه‌گذاری از سوی اپراتور ایرانی انجام می‌شود، اما اپراتورهای عراقی نیز همکاری خواهند داشت.

معاون وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: اپراتور دیگر در ارتباط با تامین ارتباطات اینترنتی در مناطق مرزی پیگیری خواهد کرد و بدین ترتیب در مسافت ۱۵ کیلومتر در مناطق مرزی مهران و شلمچه به ارائه‌ی این خدمات خواهد پرداخت.

جهرمی طی این مدت همچنین به مذاکرات برای کاهش قیمت اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم  بتوانیم نرخ مکالمات عراق رابرای ایام اربعین، حدود ۴۰ درصد کاهش دهیم  که درحال مذاکره هستیم که هفته های آینده نهایی می شود و به اپراتورها اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این فرایند برای دهه اربعین (یک هفته قبل و سه روز بعد از اربعین) مد نظراست؛ افزود: امیدواریم بتوانیم دراین ایام کاهش قیمت در برقراری ارتباطات بین المللی را داشته باشیم.

طی هفته‌های گذشته و با نزدیک شدن به ایام عزاداری اربعین نیز مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به سوالی درباره خدمات اپراتورها در ایام اربعین یادآور شد: خدمات اپراتورها به صورت داوطلبانه به عنوان  ارایه تسهیلات، براساس مسئولیت اجتماعی در این حرکت فرهنگی است که در این میان همراه اول خدمات وای فای در مسیر نجف تا کربلا را با مشارکت اپراتور عراقی ارایه می دهد و بالغ بر ۲۰۰ ایستگاه وای فای تعبیه کرده است و به نظر می رسد در ایام روز خدمات روانی را به مردم ارایه دهد، همچنین در نجف و کربلا خدماتی را در اطراف حرمین مطهر به زایران ارایه می دهند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در رابطه با امکانات نقاط مرزی گفت: رایتل در مرز مهران و شلمچه در کل مساحت پایانه مرزی وای فای مجانی دایر کرده و به زواری که به صورت زمینی سفر می کنند، در طول مدتی که در پایانه مرزی  معطلی دارند، خدمات اینترنتی  را به صورت رایگان ارایه می دهند.

به گفته جهرمی ایرانسل نیز به صورت رایگان در حوزه های اپلیکیشن نویسی و نرم افزارهای مبتنی بر موبایل از ایده های برتر حمایت می کنند که بنا بر آمار ارایه شده بیش از ۱۰۰ ایده تا کنون وصول شده و قرار است ایده های برتر در این زمینه معرفی شوند.

وی بر حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و افزود: اپراتورهای ثابت نیز با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در مجمعی دعوت شدند و خودشان هزینه هایی را قبول وکمک کردند  همچنین، بنا است با تصمیم گیری جمعی، خدماتی به خصوص در حوزه سلامت به زوار ارایه شود.

در ارتباط با تعرفه مکالمه در این ایام نیز به تازگی اخباری منتشر شده و بر اساس آنها به نقل از معاون وزیر ارتباطات عنوان شده امسال برای هر دقیقه مکالمه نرخی معادل ۵۵۰ تومان تعیین شده و این موضوع به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

این تعرفه‌گذاری در حالی صورت گرفته که به گفته جهرمی این تعرفه در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ تومان بوده است.

البته در کنار این تدابیر به طور معمول با نزدیک شدن به ایام عزاداری اربعین اپراتورهای تلفن همراه نیز طرح‌های تشویقی و تخفیفی متعددی ارائه می‌کنند اما در نهایت با توجه به گسترش دسترسی به نرم افزارهای موبایلی بهره‌گیری از امکان تماس‌های اینترنتی در این مدت بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید