Performancing Metrics

در اجرای طرح تحول نظام سلامت شتاب‌زده عمل کردیم | اتاق خبر
کد خبر: 378230
تاریخ انتشار: 8 آبان 1395 - 04:19
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات این نظام است ولی این طرح قدری عجولانه کلید خورد

علی نوبخت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی نوبخت در نهمین کنگره مدیریت سلامت در تبریز افزود: با گذشت دو سال از اجرای طرح تحول سلامت میزان بدهی زیادی به وجود آمده که سازمان‌های بیمه‌ ‌گر قادر به پرداخت بدهی ها نیستند.

وی افزود: دولت برای جبران بدهی سازمان بیمه سلامت پیشنهاد فروش پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به مجلس داده بود که کمیسیون های بهداشت و درمان و برنامه بودجه، سه هزار میلیارد به آن اضافه کردند .

وی از اختصاص هشت هزار میلیارد تومان با مکانیسم اوراق مشارکت در بخش نظام سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: کل بدهی معوقه سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت هشت هزار و 516 میلیارد تومان است که با تامین این اعتبار به سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت، طرحی زمان‌بر است و باید در مسیر اجرای آن مشکلات مالی رفع شود.

نوبخت همچنین گفت: در هر تحولی دو رکن اساسی بهره وری و سرمایه گذاری نقش ایفا می کند و باید در طرح تحول نظام سلامت هم این دو مقوله اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه سلامت یکی از مهمترین نعمت های الهی است، گفت: ضرورت انجام تغییرات بنیادین در نظام سلامت از سال های دور احساس می شد و خوشبختانه با تعهد دولت یازدهم طرح تحول نظام سلامت اجرا شد.

وی خواستار تعریف زیرساخت ها برای تولید دارو و مواد اولیه دارویی، واکسن و تجهیزات پزشکی در کشور شد، و گفت: ساماندهی تقاضاها و ممانعت از بروز تقاضای القایی و تجویز دارو بر اساس طرح ژنریک و نظام دارویی از جمله مواردی است که باید در سیستم سلامت و درمان کشور در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ای و توجه به الزامات قانونی از جمله نظام ارجاع و سطح بندی خدمات و برقراری سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت از دیگر راهکارهای برون رفت از مشکلات در این حوزه است.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: لایحه برنامه ششم توسعه تحویل مجلس شده است و در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کم و کسری های این برنامه در حوزه بهداشت و درمان بررسی شده و نتایج را به کمیسیون تلفیق تحویل دادیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید