Performancing Metrics

لزوم بکارگیری شیوه های نوین در تامین منابع مالی بنگاه های اقتصادی | اتاق خبر
کد خبر: 378330
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 12:42
در گفت و گو با مشاور بورس و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد
مشاور بورس و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان معتقد است که بکارگیری از روش های نوین در تامین سرمایه می تواند نقش موثری در توسعه اقتصاد کشور داشته باشد.

اتاق خبر_ مشاور بورس و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان در گفتگو با اتاق خبر گفت: با توجه به اهمیت تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط اتاق بازرگانی اصفهان نشست ویژه ای تشکیل داده است که در آن به بررسی و ارائه راهکارهایی برای جذب سرمایه برای تامین مالی واحدهای اقتصادی.

مجتبی متقی با اشاره به اینکه این سمینار توسط کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی  و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شده است گفت: در این جلسه مدیر و کارگزاری شرکت تامین سرمایه نوین در کنار اعضای اتاق بازرگانی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در این جلسات هدف این است که روش های تامین سرمایه طرح شده است و همچنین در خصوص پذیرش این شرکت ها در بازار سرمایه و مشخصا بورس و فرابورس بحث شد.

متقی اظهار داشت: مسئله اصلی این است که در حال حاضر باید از طریق ابزارهای نوین تامین مالی و همچنین از طریق واردات سرمایه به پیوستن این واحدها به نهاد های پولی و مالی کمک کند.

مشاور بورس و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان توضیح داد: حضور بخش عمده ای از سرمایه گذاران این استان در نشست های اتاق بازرگانی نشان دهنده اهمیت این امر برای فعالان اقتصادی است لذا باید با در نظر گرفتن همه روش های کارآمد در این خصوص به توسعه صنایع بپردازیم.

وی افزود: اهمیت بنگاه های کوچک و  متوسط در اقتصاد کشور غیرقابل انکار است ضرورت دارد که با توجه به این نکته به دنبال توسعه این واحد ها باشیم و این امر بدون بکارگیری روش های نوین در تولید و همچنین تامین سرمایه ممکن نیست.

متقی تاکید کرد: وظیفه اتاق بازرگانی و نهاد های مربوطه این است که فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه های کوچک ومتوسط را با این روش های جدید در جذب سرمایه آشنا کند و نیز خود نقش واسطه ای در این راستا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه معرفی راه های تامین سرمایه بنگاه های کوچک ومتوسط اقدامی زمانبر است گفت: اما باید بخاطر داشته باشیم که با این کار می توانیم دریچه ای تازه به روی صنعت و اقتصاد کشور بگشاییم.

عضو اتاق بازرگانی اصفهان اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر فعالان اقتصادی که در کشور فعالیت می کنند به دلیل اینکه سبک کاری سنتی پیش گرفته اند هنوز برای تامین منابع پولی خود به دریافت وام از بانک ها و یا استقراض می پردازند. که این کار روش مناسبی برای پیشبرد فعالیت های اقتصادی نیست.

 وی در این خصوص گفت: صاحبان کسب و کار بجای آنکه برای تامین سرمایه های خود تنها به بازار پول فکر کنند می توانند با بکارگیری راه های ساده تر و کم هزینه تر از طریق بازار سرمایه به این هدف دست یابند.

متقی در پایان اعلام کرد: علاقه مندان به کسب و کار و بکارگیری از روش های نوین جذب سرمایه و تامین منابع مالی واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند به سایت اتاق بازرگانی اصفهان مراجعه کنند.

 95103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید