Performancing Metrics

استاندار سمنان: قانون برای حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران به تکامل نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 378358
تاریخ انتشار: 8 آبان 1395 - 23:52
استاندار سمنان با بیان این که همه مسوولان باید هم افزایی داشته باشند و راه های قانونی برای رفع مشکلات سرمایه گذاران پیدا کنند، گفت: قانون کشور جامع است، اما برای حمایت سرمایه‌گذاران کامل نیست و باید تکامل یابد.

اتاق خبر:محمدرضا خباز روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان سمنان در سالن اجتماعات، اتاق بازرگانی این شهر، افزود: همه مدیران باید با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون، راه حل هایی برای رفع مشکل مختلف سرمایه گذاران پیدا کنند تا سرمایه گذاران در جامعه متضرر نشوند.
استاندار سمنان ادامه داد: همه راه های کمک به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید باز باشد، زیرا این افراد برای توسعه، پیشرفت و رونق اقتصادی جامعه بسیار مفید هستند.
خباز با اشاره به رسالت شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی افزود: دستگاه های اجرایی نیز باید مشکلات موجود در قانون و دستورالعمل های خود را به این شورا ارایه کنند و تا شورا برای رفع مشکلات آن ها چاره ای بیاندیشد.
وی گفت: وضعیت و عملکرد شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان سمنان به طور نسبی خوب است و در رده های های میانی کشور قرار دارد که باید این رتبه به اول تا سوم ارتقا پیدا کند.
وی یادآور شد: شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان سمنان به دلیل رعایت چارچوب ها و دستورالعمل های موجود در رتبه های میانی در بین استانهای کشور قرار دارد و بعضی از استان ها، خارج از دستورالعمل اقدام کرده اند و پرونده های بیشتری را بررسی کرده اند و رتبه های بالاتری را به خود اختصاص داده اند که این اقدام در چارچوب قانون این شورا نمی گنجد.
خباز، همچنین با اشاره به ماده 92 قانون کار و ماده 88 قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: تمام کارگران باید سالی یک بار معاینه کامل شوند و این کار بر عهده مراکز بهداشتی مانند تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی است که هرچه زودتر این 2 نهاد باید برای تحقق این امر مهم اقدام کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: معاینه های کارگران باید به صورت رایگان انجام شود و کارگران نباید برای این آزمایش ها که سالی یکبار انجام می شود از دفترچه بیمه استفاده کنند.
وی همچنین درباره تبصره 6 قانون بودجه 95 و با توجه به بالا بودن میزان مالیات برای نقل و انتقالات واحدهای خدماتی و تولیدی در شهرک های صنعتی، گفت: این قانون باید اصلاح شود و هرچه سریع تر این مشکل باید برای دولت‌مردان و بخش قاون‌گذاری فرستاده شود تا این قانون را اصلاح کنند.
خباز همچنین درباره هزینه بالای حمل نقل ریلی و جاده ای و مشکلات صادر کنندگان در این حوزه گفت: نباید حمل در حوزه صادرات در استان سمنان با هزینه های بالا انجام شود.
استاندار سمنان، برای حل مشکل صادرکنندگان استان در حوزه حمل و نقل جاده ای، دستور به پیگیری این مساله و برگزاری نشست تخصصی برای رفع این مشکل داد.
در این نشست، محمد همتیان معاون استانداری، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی و شماری از فعالال بخش های خصوصی و مسوولان دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
در این نشست در حوزه های حمل و نقل صادرکنندگان، پیگیری مصوبات قبلی برای معاینه کارگران و اصلاحات در قانون بودجه 95 مباحثی مطرح شد.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید