Performancing Metrics

پرداخت 788 میلیارد ریال به گندم کاران سیستان و بلوچستان | اتاق خبر
کد خبر: 378363
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 00:57
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 788 میلیارد ریال از مطالبات امسال گندمکاران استان بابت فروش محصول مازاد بر مصرف، پرداخت شده است.

اتاق خبر:رضا نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی 94-95، 70 هزار و 600 هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یافت که 39 هزار و 700 هکتار از این سطح زیر کشت، مربوط به شمال استان است.
وی گفت: 70 هزار و 998 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان سیستان و بلوچستان از اواسط اسفند پارسال تا پایان مهر سالجاری خریداری شده است.
وی ادامه داد: 68 هزار و 798 تن از مجموع این گندم ها به سیلوهای استان حمل و 2 هزار و 200 تن آن نیز به عنوان گندم بذری خریداری شده است.
وی تصریح کرد: کل مطالبات گندم کاران سیستان و بلوچستان امسال 875 میلیارد ریال است که از این میزان 90 درصد آن معادل بیش از 788 میلیارد ریال پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: براساس اعلام مسئولان کشوری بقیه مطالبات گندمکاران استان همچون سایر مناطق کشور در هفته های آینده پرداخت می شود.
نجفی ارقام گندم کشت شده در مزارع سیستان و بلوچستان را هامون، کراس بولانی، کویر، سیستان، افق و ارگ ذکر کرد و اظهارداشت: سال گذشته 50 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریدار شده بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید