Performancing Metrics

راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت داده‌های کشاورزی | اتاق خبر
کد خبر: 378408
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 12:30
راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت داده‌های کشاورزی

اتاق خبر:  کریم احمدی در حاشیه کارگاه آموزشی سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی افزود: این سامانه تاکنون در چهار استان پایلوت اصلی به طور کامل و در هشت استان داوطلب نیز بخش هایی از آن اجرا شده است.

وی هدف از راه اندازی سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی را ثبت اطلاعات بهره برداران، بهره‌برداری‌ها و فعالیت‌های حوزه ترویج و مراکز کشاورزی توسط مروجان در راستای اجرایی شدن نظام نوین ترویج عنوان کرد.

احمدی افزود: امروز دوره آموزشی معرفی و آشنایی با این سامانه برای تمام استان ها برگزار می شود و پس از آماده شدن مقدمات کار و انجام سرشماری نفوس و مسکن توسط سازمان آمار کشور، این سامانه در ۱۹ استان باقیمانده راه اندازی خواهد شد.

وی، بهره برداران اطلاعات ثبت شده در این سامانه را مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، معاونت های اجرایی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد.

محمد رضا شاهپسند، قائم مقام معاونت ترویج نیز پهنه بندی عرصه های تولید، تعیین حدود و ثغور هر یک از مروجان مسئول پهنه ها و مدیریت دانش را از موضوع های مهم نظام نوین ترویج دانست و گفت: پیرو ابلاغ مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تهیه دستورالعمل و آیین نامه نظام نوین ترویج، این سامانه در چهار استان کرمانشاه، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اصلی و بخش هایی از آن در استان های خراسان رضوی، مازندران، کرمان، فارس، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان و قزوین به عنوان استان های داوطلب اجرا شده است.

شاهپسند تصریح کرد: در این سامانه، اطلاعات بهره برداران کشاورزی، اطلاعات کارشناسان و مروجان مسوول هر یک از پهنه ها و تعیین حدود و ثغور فعالیت های شان، اطلاعات زیر ساخت ها و تجهیزات در مراکز جهاد کشاورزی دهستان ثبت می شود.

وی افزود: به تدریج فرم های تخصصی در حوزه زراعت و باغبانی در این سامانه بارگذاری خواهد شد تا اطلاعات مربوط به این حوزه ها توسط مروجان ثبت شود. قائم مقام معاونت ترویج اظهار داشت: اطلاعات ثبت شده در این سامانه به یک جعبه مدیریت مکان محور تبدیل می شود تا وزارتخانه راحت تر بتواند فعالیت ها را در عرصه تولیدات کشاورزی رصد کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید