Performancing Metrics

صدور کارت های مرزنشینان به اتحادیه های مرکزی واگذار شود | اتاق خبر
کد خبر: 378594
تاریخ انتشار: 10 آبان 1395 - 07:23
مجمع مرزنشینان شاهد و ایثارگر کشور در بیانیه ای خواستار واگذاری صدور کارت های الکترونیکی واردات مرزنشینان به اتحادیه های مرکزی شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی مجمع مرزنشینان شاهد و ایثارگر کشور, طی جلسات پی در پی این مجمع با روسای تعاونی های مرزنشین کشور در خصوص بررسی مشکلات مرزنشینان و هزینه بالای کارت های الکترونیک واردات طی بیانیه ای خواستار واگذاری صدور کارت های مرزنشینان به تعاونی های مرکزی هر استان شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است :شهروندان مرزنشین اگر قرار باشد بارها برای دریافت کارت به شهر مراجعه کنند , باید یارانه یک ماه خود را برای کارت بپردازند . لذا با توجه به تخصص صدور این کارت ها و کاهش هزینه ها بهتر است این اقدام در اتحادیه های مرکزی مرزنشینی هر استان صورت پذیرد.

در این بیانیه همچنین با اشاره به فرموده ای از امام راحل که نگذارید پیشکسوتان خون و شهدت در پیچ و خم زندگی گرفتار شوند یادور شده است : 95 درصد ساکنین مرزها خانواده های شاهد و ایثارگرند که عضو تعاونی های مرزنشین هستند اما مایه دلسردی است که هیچ توجهی به آنها نشده است.
در بخش دیگر این بیانیه در خصوص سامانه گمرک در مورد فعالیت های واردات و صادرات آمده است:این سامانه هیچ ارتباطی به سه وزارتخانه تعاون, صنعت و کشور ندارد و با توجه به بروز شدن مشکلات خود را دارد و این عدم ارتباط با وزارتخانه های مذکور موجب کندی فعالیت مرزنشینان شده تا جایی که صدور کارت های الکترونیکی نیز چندین برابر خسارت برای مرزنشینان ایجاد کرده است و این در حالی است که تنها ۱۲ درصد از مرزنشینان استان بوشهر موفق به دریافت آن شده اند و تنها استان خراسان در این زمینه موفق بوده و در کردستان تا حدودی این موفقیت به دست آمده و در سایر استان ها ریزش وجود داشته و با توجه به هزینه های زیاد, شهروندان تمایلی به دریافت کارت مبادلات الکترونیکی ندارند.
در بخش دیگر این بیانیه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که مراد من از قاچاق آن کوله بری نیست که در مرزها کالا وارد می کند آمده است:اما متاسفانه در انتشار و انعکاس اخبار مربوط به قاچاق به گونه ای عمل می شود که گویا بخش عمده قاچاق توسط کوله بران انجام می شود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید