Performancing Metrics

بازار روغن نباتی کشش افزایش قیمت ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 378630
تاریخ انتشار: 10 آبان 1395 - 11:34
دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان اینکه بازار روغن نباتی کشش افزایش قیمت ندارد، گفت: در حال حاضر کارخانجات با نصف ظرفیت، روغن تولید می‌کنند.

اتاق خبر: داریوش محمودی با اشاره به اینکه قیمت روغن نباتی از سال ۱۳۹۲ تاکنون افزایشی نداشته است، گفت: ما پیشنهاد افزایش قیمت را به دولت دادیم که در مردادماه مجوز افزایش قیمت ۹ درصدی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه به دلیل ماه مبارک رمضان این افزایش قیمت به اجرا نرسید و پس از آن هم به دلیل نبود کشش در بازار نتوانستیم این مصوبه را به طور کامل اجرا کنیم،  افزود: در حال حاضر کارخانجات مجوز افزایش قیمت روغن نباتی را دارند اما چون در بازار موضوع رقابت مطرح است، فعلا مصوبه افزایش قیمت را بطور کامل اجرا نکرده‌اند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است، اظهار داشت: بنابراین نرخ ارز تاثیر زیادی در قیمت تمام شده محصولات ما دارد.

محمودی در خصوص پیش بینی آینده بازار روغن نباتی، گفت: روغن جزو کالاهای اساسی است، صنف و صنعت تلاش خود را می‌کند تا شرایط در این بازار متعادل باشد و در صورت تامین مواد اولیه کارخانجات مشکلی در بخش تولید و بازار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانجات تولیدکننده ۳.۵ میلیون تن است که در حال حاضر  ۱.۵ میلیون تن تولید داریم، اظهار داشت: میانگین مصرف روغن نباتی در کشور هم ۱.۵ میلیون تن در سال است بنابراین نیاز به افزایش تولید برای مصرف داخل نیست.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید