Performancing Metrics

مقایسه کراس اوورهای داچیا داستر ، سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی ویتارا | اتاق خبر
کد خبر: 378778
تاریخ انتشار: 10 آبان 1395 - 14:02
در زمینه قابلیت های آفرود آرایش چهار چرخ متحرک بسیار اهمیت دارد اما چیزی که اینجا بیشتر مدنظر ماست قیمت و کارایی این کراس اوورها می‌باشد

به گزارش اتاق خبر به نقل از autoexpress ، سانگ یانگ ادعا می‌کند که با تیوولی به یک سبک جدید در ساختار خودرو دست یافته است. هرچند خودروساز کره ای عنوان اس یو وی استیشن را به این محصول جدیدش اطلاق کرده اما نباید فریب این القاب راخورد، چرا که تیوولی هنوز هم چیزی بیش از یک کراس اوور متعارف نیست.

مقایسه کراس اوورهای داچیا داستر ، سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی ویتارا

مقایسه کراس اوورهای داچیا داستر ، سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی ویتارا

XLV یک بهسازی به موقع و مناسب بر روی تیوولی بود که موجب شده اکثر خریداران این نسخه را به نمونه استاندارد ترجیح دهند. این مدل با وجود داشتن برخی تجهیزات بیشتر اما از ظاهر و موتوری مشابه با نمونه استاندارد برخوردار است.

 

با این حال فضای بیشتر و ابعاد بزرگتر در XLV طبیعتا قیمت بالاتر را نیز به همراه دارد. نمونه ای که در این آزمایش حضور دارد تیپ ELX 4×4 با گیربکس دستی است که ۱۹۵۰۰ پوند قیمت دارد.

درست است که تیوولی به عنوان یک کراس اوور اقتصادی جایگاه مناسبی را در اختیار دارد اما هستند رقبایی که سانگ یانگ را در این زمینه پشت سر گذاشته اند و به عنوان یکی از جدی ترین رقبا باید از کراس اوور ارزان قیمت داچیا داستر نام برد.

البته داستر نیز برای برتری در این آزمایش سوزوکی ویتارا را در پیش رو دارد که با داشتن ظاهری به روز تر به آرایش چهار چرخ متحرک و موتور ۱٫۶ لیتری دیزل نیز مجهز است.

در زمینه قابلیت های آفرود آرایش چهار چرخ متحرک بسیار اهمیت دارد اما چیزی که اینجا بیشتر مدنظر ماست قیمت و کارایی این کراس اوورها می‌باشد. در ادامه این رقابت مشخص خواهد شد کدام یک در ملاک های زیر بیشترین امتیاز را کسب خواهند کرد.

مقایسه کراس اوورهای داچیا داستر ، سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی ویتارا

مقایسه کراس اوورهای داچیا داستر ، سانگ یانگ تیوولی و سوزوکی ویتارا

قابلیت آفرود

هر سه خودروی مورد تست قابلیت انتخاب آرایش چهار چرخ متحرک را داشته و لااقل به صورت آپشن از قفل دیفرانسیل نیز برخوردارند. علاوه بر این سوزوکی از سه حالت رانندگی برفی، گل و لای و اسپرت بهره مند است اما داستر با داشتن ارتفاع بیشتر کف خودرو از سطح زمین بهتر می‌تواند از پس ناهمواری های مسیرهای آفرود بربیاید. به علت ارتفاع پایین کف تیوولی از سطح زمین حرکت در مسیرهای آفرود باید با دقت بیشتری برانید.

امکانات و زیبایی

داستر از قابلیت مناسب آفرود برخوردار بوده و از ویژگی های طراحی قابل ذکری سود می‌برد؛ با این حال همانند تیوولی و ویتارا از سقف با رنگ آمیزی جداگانه برخوردار نیست. دو خودروی اخیر امکانات سفارشی بیشتری در نمای بیرونی و تجهیزات بیشتری را در داخل خودرو در اختیار می‌گذارند.

کیفیت

به دلیل ظاهر ساده داچیا داستر این کراس اوور ممکن است برای عده ای ارزان قیمت و بی کیفیت به نظر برسد اما باید توجه کنید که داچیا مسیر رو به شدی را در تولید داستر پیموده است. شاید کیفیت ساخت و مواد بکار رفته در آن کیفیت دو رقیب دیگر را نداشته باشد اما خیلی هم با آنها فاصله ای ندارد. علاوه بر اینکه نباید از یاد برد داستر با توجه به قیمت پایین خود به مراتب در دسترس تر و کاربردی تر می‌نماید.

 

رتبه اول : داچیا داستر

تغییراتی که داچیا اخیرا اعمال کرده چندان ظاهر داستر را تغییر نداده اما این خودرو راحتی قابل قبول و پایداری مناسبی در جاده داشته و مهم تر از آن از قیمتی فوق العاده مقرون به صرفه سود می‌برد.

داچیا داستر

داچیا داستر

عملکرد موتور و گیربکس را می‌توان در حد کافی ارزیابی کرد اما در مقابل مصرف سوخت آن نیز به همان میزان کم بوده و فضای زیادی در اختیار دارد. به هرحال با چنین قیمتی کمتر خودروی آفرودی را می‌توانید تهیه کنید !

 

رتبه دوم : سوزوکی ویتارا

اگر اندکی از راحتی سواری را فدای دینامیک رانندگی کنید ویتارا کراس اوور خوبی خواهد بود. ویتارا نسبت به دو خودروی دیگر تست شده از سواری بهتر، فرمان تیزتر و شاسی باثبات تری برخوردار بود.

سوزوکی ویتارا

سوزوکی ویتارا

همچنین با وجود کارایی بالای موتور اما مصرف سوخت آن به ویژه در نسخه دیزل که خیلی پایین است اما فضای کم صندوق بار و قیمت بالا آن را نهایتا در رتبه دوم قرار داد.

رتبه سوم : سانگ یانگ تیوولی XLV

هرچند سازنده کره ای با ارتقا تیوولی استاندارد به XLV قابلیت های خوبی به آن اضافه کرده اما قیمت آن کماکان گران است. صندوق بار بزرگی دارد و اگر منصفانه بنگریم کیفیت ساخت آن نیز خوب است اما سواری تیوولی تعریفی ندارد.

سانگ یانگ تیوولی XLV

سانگ یانگ تیوولی XLV

مصرف سوخت و هزینه استهلاک آن نسبت به دو خودروی دیگر بالاتر است و در نهایت رتبه ای بهتر از سوم کسب نخواهد کرد.

منبع : اخبار خودرو

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید