Performancing Metrics

استفاده از ظرفیت های اقتصادی برای توسعه سواحل مکران ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 378803
تاریخ انتشار: 11 آبان 1395 - 04:28
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت های اقتصادی زیادی در سواحل مکران برای دستیابی به اقتصاد دریا محور وجود دارد و استفاده از آنها برای توسعه این سواحل ضروری است.

اتاق خبر: امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در دوازدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در محل هتل المپیک تهران افزود: عمق آب مناسب، وسعت زمین های پسکرانه و قرار گرفتن این سواحل در مجاورت اقیانوس از مهمترین ظرفیت های سواحل مکران است که باید به خوبی از این موقعیت استفاده شود.
وی تصریح کرد: نزدیکی به منابع بزرگ انرژی در جهان و وجود ظرفیت های مناسب گردشگری در این منطقه علاوه بر توسعه این سواحل به برخورداری ایران از اقتصادی آبی بسیار کمک خواهد کرد تا شاهد توسعه پایدار اقتصادی در این سواحل باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، استقرار جمعیت بیشتر، برقراری ارتباط دریایی با سایر نقاط جهان و برقراری امنیت برای تحقق اقتصاد آبی را از الزام های توسعه اقتصاد دریا محور عنوان و تاکید کرد، ما باید با اقتدار از منابع دریایی خود استفاده کنیم.
سیاری با بیان اینکه قدرت دریایی موجب اقتدار دریایی می شود، گفت: برای تحقق این مساله مهم در دریا، جمهوری اسلامی ایران از ناوگان نظامی قدرتمند، ناوگان تجاری مدرن و صنایع علوم و زیرساخت های دریایی مناسبی برخوردار است.
وی گفت: بدون شک تمدن دریایی چندین ساله، تولید قدرت و توسعه سواحل مکران، ایران را به پیشرفت های دریا محور می رساند تا شاهد توسعه پایدار اقتصادی در کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ( ایکوپمس) با حضور نمایندگانی از 37 کشور جهان امروز (دوشنبه) در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد و تا 12 آبان ماه ادامه دارد.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید